Σελίδες

Τετάρτη, Οκτωβρίου 14, 2009

Δυνατοί δεσμοί στην οικογένεια για σχολική επιτυχία




«Κάποιες φορές, όταν η σχολική αποτυχία συνυπάρχει και λειτουργεί με τα κριτήρια της κοινωνικής υποβάθμισης και τον αυτοπροσδιορισμό του μαθητή στην υποβάθμιση, οδηγεί σε κοινωνικό αποκλεισμό», αναφέρει μια από τις πολλές ενδιαφέρουσες έρευνες μεταπτυχιακών φοιτητών και υποψηφίων διδακτόρων, που θα παρουσιαστούν σε συνέδριο της Παδαιγωγικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, την Παρασκευή και το Σάββατο, στη Θεσσαλονίκη.
Το συνέδριο με τίτλο «Νέες Φωνές» εξετάζει θέματα σχολικής παιδαγωγικής, ειδικής αγωγής, σχολικών βιβλίων, διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, λογοτεχνίας και γλώσσας.
Σύμφωνα με έρευνα για τη σχολική αποτυχία, ούτε το εισόδημα ούτε το υψηλό μορφωτικό επίπεδο των γονέων μπορούν να αποτελέσουν εγγύηση για υψηλές σχολικές επιδόσεις, εάν απουσιάζει το κοινωνικό κεφάλαιο από την οικογένεια. Αν δηλαδή δεν υπάρχουν δυνατοί δεσμοί μεταξύ γονέων - παιδιών και ενεργός συμμετοχή των γονέων στις δραστηριότητες των παιδιών τους. Σε άλλη εργασία για τη δυσλεξία, τονίζεται ότι πριν από τη διάγνωση, οι περισσότεροι μαθητές θεωρούσαν πως έφταιγαν οι ίδιοι για τις δυσκολίες τους, που τις απέδιδαν σε έλλειψη μελέτης ή σε απροσεξία, ενώ οι μητέρες τους πίστευαν πως οι δυσκολίες τους οφείλονταν σε αδυναμία του παιδιού, όπως ελλειμματική προσοχή, αδιαφορία, τεμπελιά ή χαμηλές ικανότητες. Μια ακόμη έρευνα, που πραγματοποιήθηκε το πρώτο εξάμηνο του 2009 σε 636 σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Θεσσαλονίκης, κατέδειξε ότι οι «δημοκρατικές» και φιλικές σχέσεις του διευθυντή του σχολείου με τους άλλους εκπαιδευτικούς, δημιουργούν καλό σχολικό κλίμα και καλλιεργούν κλίμα ικανοποίησης προς όλες τις πλευρές, με αποτέλεσμα να παρέχεται αποτελεσματικότερη εκπαίδευση προς τους μαθητές.
Ν.ΦΩΤ.
Πηγή: εφημερίδα Ελευθεροτυπία