Σελίδες

Τετάρτη, Μαρτίου 03, 2010

Αλλαγές εκ βάθρων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Στήνουν το ψηφιακό σχολείο 

 

 ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Νίκος Μάστορας 

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τετάρτη 3 Μαρτίου 2010

 Εκ βάθρων αλλαγές στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών (τρόπος προσλήψεων, αποσπάσεις, μεταθέσεις, νέος τρόπος επιλογής στελεχών εκπαίδευσης κ.ά.)...
Η βάση για τις επικείμενες αλλαγές που θα φέρουν το σχολείο της νέας εποχής, είναι η ενοποίηση των νέων αναλυτικών προγραμμάτων από τάξη σε τάξη ώστε να εκλείψουν οι σημερινές επικαλύψεις και τα βαρετά βιβλία, οι μεγάλες περικοπές της εξεταστέας ύλης σε Δημοτικό- Γυμνάσιο- Λύκειο και η έναρξη αξιολόγησης. Επίσης προγραμματίζονται γιγαντιαίο πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, ψηφιακές υποδομές στα σχολεία, έμφαση στη διδασκαλία ξένων γλωσσών και πληροφορικής και νέα πιλοτικά Ολοήμερα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

... για τη σύνταξη των νέων αναλυτικών προγραμμάτων το υπουργείο Παιδείας ζήτησε τη συνδρομή διεθνούς επιτροπής εμπειρογνωμόνων, με στόχο τη «διάσωση» των μαθητών από τα ανιαρά βιβλία, τη μείωση της διδακτέας ύλης και την αλλαγή της διδακτικής προσέγγισης, ώστε να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στη συνεργατική μάθηση...

...οι εμπειρογνώμονες πρότειναν να γραφτούν τα νέα αναλυτικά προγράμματα με ενιαίο τρόπο από μια διευρυμένη συγγραφική ομάδα για κάθε μάθημα και τάξη από το Δημοτικό ώς το Λύκειο, ώστε να εκλείψουν οι σημερινές επικαλύψεις από τάξη σε τάξη και να προκύψει η αναγκαία συνοχή στη διδακτέα ύλη. Επεσήμαναν ακόμα την ανάγκη ελάφρυνσης της διδακτέας ύλης ιδιαίτερα των φυσικών επιστημών (Μαθηματικά, Χημεία, Φυσική, Βιολογία) με στόχο «λιγότερη πληροφορία- περισσότερη ουσία», καθώς ο σημερινός όγκος της διδακτέας ύλης κρίνεται ως υπερβολικός. Επίσης τα νέα αναλυτικά προγράμματα δεν θα είναι πλέον ανελαστικά, αλλά «εθνικά» κατά το μεγαλύτερο μέρος και περιφερειακά κατά το υπόλοιπο, που υπολογίζεται 15%.

Αξιολόγηση σχολείων- εκπαιδευτικών 
...έναρξη της αξιολόγησης των σχολείων και των εκπαιδευτικών, με τη μέθοδο της θέσπισης συγκεκριμένων στόχων που θα πρέπει να πιάνουν τα σχολεία, ανάλογα με τη βαθμίδα εκπαίδευσης. Στα πρότυπα των γνωστών μετρήσεων ΡΙSΑ- στις οποίες τα τελευταία χρόνια πατώνουν οι Έλληνες μαθητές...- ο αυριανός μαθητής θα καλείται να επιτύχει συγκεκριμένους μαθησιακούς στόχους (σε ανάγνωση-κατανόηση-έκφραση, μαθηματικά, φυσικές επιστήμες, πληροφορική) ανάλογα με την τάξη του και κάθε σχολείο θα πρέπει να τους επιτυγχάνει.
...
Πηγή: Εφημερίδα τα Νέα