Δευτέρα, Νοεμβρίου 17, 2008

διαφημίσεις τσιγάρων με αθλητικούς άνδρες και μεταξένιες ευαισθησίες



Πηγή:www.netschoolbook.gr
Ειδικά τα τσιγάρα, εκτός από το προϊόν τους, πουλούν και έναν συγκεκριμένο τρόπο ζωής. Ας παρατηρήσουμε π.χ. τον αυτόνομο, ανεξάρτητο, πολύ αρρενωπό καουμπόη της Marlboro. Τι μας λέει η διαφήμιση με τον καουμπόυ; Υπάρχει σχέση
μεταξύ του καπνίσματος μιας συγκεκριμένης μάρκας και της υγιεινής, ηρωικής ζωής ενός καουμπόη στο ύπαιθρο;

Ας εξιχνιάσουμε το μυστήριο του μεταξωτού μοβ υφάσματος του Silk cut. Γιατί «silk» και γιατί «cut»; Γιατί να χρησιμοποιήσει ο διαφημιστής ένα ύφασμα για να διαφημίσει τσιγάρα; Αν δοκιμάσουμε την παραδειγματική ανάλυση και υποθέσουμε ότι είχαν χρησιμοποιήσει την εικόνα ενός ρολού μεταξωτού υφάσματος κομμένου στη μέση – θα δημιουργούσε την ίδια εντύπωση; «Τα σημεία δεν είναι ποτέ αθώα. Η σημειωτική μας το διδάσκει».

Η ίδια η ονομασία του προϊόντος : το μετάξι δεν έχει τίποτε να κάνει με τον καπνό. Είναι μια μεταφορά, μια μεταφορά που εννοεί κάτι άλλο: «απαλό σα μετάξι». Κάποιος στη διαφημιστική εταιρία ονειρεύτηκε το όνομα "Silk Cut" για να υποδηλώσει ένα τσιγάρο που δεν θα σου ενοχλούσε το λαιμό, δε θα προκαλούσε βήχα ή καρκίνο των πνευμόνων.

θέματα

Δημοφιλείς αναρτήσεις