Το «1984» έφθασε ύστερα από 25 χρόνια
Οδηγία της ΕΕ για καταγραφή κάθε κίνησής μας στο Διαδίκτυο- Πώς το νέο «φακέλωμα» έχει και τη συγκατάθεσή μας
Πηγή : εφημερίδα το βήμα ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΧ. ΧΕΚΙΜΟΓΛΟΥ
O Μεγάλος Αδελφός ξυπνάει και εμείς... κοιμόμαστε. Στα χρόνια της Ανατολικής Γερμανίας, στους σκοτεινούς και ανήλιαγους διαδρόμους της Στάζι, θεωρείτο δυσμενής μετάθεση όταν κάποιος υπάλληλος έπαιρνε απόσπαση στο τμήμα όπου ανοίγονταν τα γράμματα με ατμό. Είναι άγνωστο αν οι ιθύνοντες είχαν στο μυαλό τους τη χαρακτηριστική σκηνή από την ταινία «Οι ζωές των άλλων», όμως η καθημερινή καταγραφή κάθε e-mail μας, κάθε επίσκεψης σε μια ιστοσελίδα, αλλά και κάθε κλήσης που γίνεται μέσω Διαδικτύου αποτελεί πλέον και με τη βούλα νόμο της ΕΕ!
..................................................................................
Ενας εργαζόμενος ξυπνάει το πρωί στο σπίτι του στους Αμπελοκήπους. Φτιάχνει καφέ και μπαίνει στο Ιnternet για να διαβάσει εν τάχει τον πρωινό Τύπο. Κάθε φορά που εισέρχεται σε μια διεύθυνση, αυτή καταγράφεται τόσο στον υπολογιστή του (υπό τη μορφή cookie) όσο και στον διαδικτυακό του πάροχο. Στη συνέχεια ντύνεται για να πάει στη δουλειά. Κατεβαίνει στην αποβάθρα του μετρό και επιβιβάζεται στον πρώτο συρμό που έρχεται. Κάθε κίνησή του έχει καταγραφεί από τις κάμερες ασφαλείας. Επειτα φθάνει στη δουλειά του, κάπου στο κέντρο της Αθήνας, και για να εισέλθει στο γραφείο του «χρησιμοποιεί» τη μαγνητική κάρτα του ώστε να ανοίξουν οι πόρτες. Η κύρωση της κάρτας καταγράφεται στα ηλεκτρονικά μητρώα της επιχείρησης που βρίσκονται κάπου σε ένα μικρό γραφείο του ημιωρόφου.
Αντικείμενο της εργασίας του συγκεκριμένου υπαλλήλου είναι η έρευνα στο Διαδίκτυο. Καθ΄ όλο το οκτάωρο έχουν καταγραφεί δεκάδες διευθύνσεις, αλλά και δεκάδες μηνύματα και e-mail που έχει ανταλλάξει με γνωστούς, συγγενείς, συναδέλφους και φίλους. Λίγο προτού σχολάσει, αγοράζει μέσω Διαδικτύου ένα δώρο για τη σύζυγό του μέσω πιστωτικής κάρτας. Η τράπεζά του ενημερώνεται για τη συναλλαγή και της καταχωρίζει στα αρχεία της, καθώς και το προϊόν της αγοράς.
Μετά το πέρας των εργασιών του, ο εργαζόμενος πηγαίνει στο σουπερμάρκετ για τα ψώνια της εβδομάδας και αγοράζει προϊόντα αξίας 100 ευρώ. Πληρώνει με την κάρτα του και άλλη μία συναλλαγή περνάει στα τραπεζικά αρχεία, αλλά και σε αυτά της επιχείρησης. Επιπροσθέτως χρησιμοποιεί και την κάρτα μπόνους που του έχει προσφέρει το σουπερμάρκετ, η οποία συμπληρώνει στα κεντρικά αρχεία μία ακόμη ψηφίδα στο καταναλωτικό του προφίλ.
Επειτα αφήνει τα ψώνια στο σπίτι και παίρνει το αυτοκίνητό του για να επισκεφθεί έναν φίλο του στο Κορωπί. Στην Αττική οδό περνάει με e-pass, που καταγράφει το πέρασμά του, ενώ στη συνέχεια, προς τα Μεσόγεια, δέχεται ένα SΜS από το υπουργείο Μεταφορών που του εύχεται «καλή οδήγηση». Το μήνυμα έχει έλθει από πομπό που στέλνει εκατοντάδες φορές την ημέρα το ίδιο μήνυμα στα κινητά τηλέφωνα των διερχόμενων οδηγών. Μετά την επίσκεψη τα ανωτέρω επαναλαμβάνονται.
Επιστρέφει στο σπίτι και αποφασίζει να παραγγείλει φαγητό. Σχηματίζει στο τηλέφωνο τον αριθμό μιας γνωστής αλυσίδας ταχυφαγείων και ακούει μια φωνή στην άλλη πλευρά του ακουστικού να επιβεβαιώνει το όνομα και τη διεύθυνσή του. Τα στοιχεία του ήταν ήδη γνωστά εδώ και καιρό στην επιχείρηση. Ο συγκεκριμένος άνθρωπος θέλησε να συνοδεύσει το δείπνο του με μια ταινία, την οποία και παρήγγειλε από τον τηλεπικοινωνιακό του πάροχο και έφθασε μέσω DSL στην τηλεόρασή του. Λίγο πριν από τα μεσάνυχτα χρησιμοποιεί ακόμη μία φορά στο Ιnternet για να μιλήσει με φίλους και να ενημερωθεί για τις τελευταίες εξελίξεις. Εκ νέου όλες οι διαδικτυακές πράξεις του καταγράφονται από τον πάροχο. Στη συνέχεια πέφτει για ύπνο. Αυτό ήταν ένα χαρακτηριστικό 24ωρο του εξεταζόμενου συμπολίτη μας και δεν αποτελεί σενάριο εργασίας, αλλά μια πικρή, καθ΄ όλα αληθινή πραγματικότητα, που θα έκανε τα κόκαλα τουΕριχ Χόνεκερνα τρίζουν από ικανοποίηση.
Έκθεση Λυκείου: Θεωρία, Ασκήσεις, Θεματικές ενότητες, Διαγωνίσματα, Επανάληψη, Θέματα Πανελλαδικών Εξετάσεων Αυτή η σελίδα εξυπηρετεί καθαρά διδακτικές ανάγκες
θέματα
- Α ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ-ΣΧΟΛΙΑ (196)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΑΡΘΡΟ (σελ. 166 του σχολ. βιβλ.) (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΔΟΚΙΜΙΟ (σελ. 109 του σχολ. βιβλ.) (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΕΠΙΦΥΛΛΙΔΑ (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΟΜΙΛΙΑ - ΕΙΣΗΓΗΣΗ (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΙΞΗ (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΕΙΔΩΝ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ (3)
- Α1 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΠΕΙΘΩ) (σελ. 11-46 του σχολ. βιβλ.) (6)
- Α2 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ-ΣΥΝΟΧΗ) (3)
- Α3 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΓΛΩΣΣΑ-ΥΦΟΣ) (1)
- Α4 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΟΡΓΑΝΩΣΗ-ΔΟΚΙΜΙΟ) (σελ. 109 του σχολ. βιβλ.) (1)
- Α5 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΤΕΧΝΙΚΕΣ) (1)
- Α6 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΛΕΞΙΛΟΓΙΚΕΣ) (1)
- Α7 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΣΥΝΤΑΞΗ) (1)
- αθλητισμός(σελ. 167 του σχολ. βιβλ.) (21)
- αλτρουισμός(σελ. 161 του σχολ. βιβλ.) (9)
- ΑΜΕΑ άτομα με ειδικές ανάγκες (9)
- Ανακύκλωση (σελ. 41 του σχολ. βιβλ.) (6)
- Ανθρωπική αρχή (2)
- ανθρώπινα δικαιώματα(σελ. 39 του σχολ. βιβλ.) (14)
- ανθρωπισμός (σελ. 240 του σχολ. βιβλίου) (3)
- βία και εγκληματικότητα (18)
- βιβλίο (13)
- Γέλιο (2)
- γλώσσα (σελ.220 του σχολ. βιβλ.) (21)
- Δημοκρατία (4)
- διαδίκτυο(σελ. 194 του σχολ. βιβλ.) (42)
- διάλογος (5)
- διαφήμιση (σελ. 50 του σχολ. βιβλ.) (19)
- εθελοντισμός (σελ. 162 του σχολ. βιβλ.) (11)
- εθνικισμός (σελ. 241 του σχολ. βιβλ.) (10)
- Εξαρτήσεις (4)
- επιστημονική πρόοδος (σελ. 99 του σχολ. βιβλ.) (14)
- εργασία (θεματικοί κύκλοι) (13)
- ευθανασία (σελ. 175 του σχολ. βιβλ.) (9)
- Ευνοιοκρατία (3)
- ευρώπη (σελ. 72 του σχολ. βιβλ.) (4)
- ηθική (θεματικοί κύκλοι) (7)
- Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές (11)
- θανατική ποινή (σελ.84 του σχολ. βιβλ.) (7)
- Θρησκεία (1)
- κάπνισμα (4)
- Καταλήψεις ( σελ. 175 του σχολ. βιβλίου ) (2)
- καταναλωτισμός (σελ.121 του σχολ. βιβλ.) (6)
- κινητό τηλέφωνο (10)
- Κλωνοποίηση (σελ. 178 του σχολ. βιβλ.) (5)
- κοινωνικός κομφορμισμός (4)
- Κριτική (2)
- λαϊκότητα και λαϊκισμός (σελ.176 του σχολ. βιβλ.) (8)
- Μ.Μ.Ε (θεματικοί κύκλοι) (11)
- μαζοποίηση (σελ.115 του σχολ. βιβλ.) (9)
- μεσσιανισμός (σελ.250 του σχολ. βιβλ.) (5)
- μνημεία (σελ.133 του σχολ. βιβλ.) (23)
- οικογένεια (σελ. 203 του σχολ. βιβλ.) (5)
- οικονομία (3)
- οικονομική κρίση (1)
- παγκοσμιοποίηση (σελ. 72 του σχολ. βιβλ.) (5)
- παιδεία (σελ. 24 του σχολ. βιβλ.) (68)
- Παραδεγμένα ( σελ. 155 του σχολικού βιβλ. ) (1)
- παράδοση (θεματικοί κύκλοι) (11)
- περιβάλλον (σελ. 41 του σχολ. βιβλ.) (36)
- Πνευματικοί άνθρωποι (σελ 117 του σχολ. βιβλ.) (10)
- πόλεμος και ειρήνη (σελ. 81 του σχολ. βιβλ.) (9)
- Πολιτικός λόγος (σελ.68 του σχολ. βιβλίου) (4)
- προπαγάνδα (σελ. 78 του σχολ. βιβλ.) (9)
- Πυρηνική ενέργεια (10)
- ρατσισμός (σελ. 78 του σχολ. βιβλ.) (26)
- ρόλος του επιστήμονα (σελ. 99 του σχολ. βιβλ.) (4)
- σεβασμός (6)
- στερεότυπα (σελ. 78 του σχολ. βιβλ.) (15)
- σύγχρονες αντιφάσεις (θεματικοί κύκλοι ) (22)
- τέχνη (θεματικοί κύκλοι ) (16)
- Τεχνολογία (12)
- τουρισμός (σελ.133 του σχολ. βιβλ.) (3)
- τροχαία ατυχήματα (σελ.34 του σχολ. βιβλ.) (16)
- υγεία (3)
- φεμινισμός (6)
- φυσιολογικό-δημιουργικό-παθολογικό άγχος (5)
- χρόνος (διαχείριση) (2)
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
1. Να σχολιάσετε τη γλώσσα του κειμένου. Απάντηση Εξετάζουμε: - αν είναι κυριολεκτική, μεταφορική, ποιητική - τη σαφήνεια και τη...
-
1.Με ποια μέσα ο συγγραφέας γίνεται σαφής, κάνει ζωντανό το λόγο του και επικοινωνεί με τον αναγνώστη; Απάντηση Συνηθέστερα μέσα είναι: το...
-
(σελ. 68 - 69 και 76 του σχολικού βιβλίου) Στο μαθητή μου Γιώργο Π. που εντόπισε την παράλειψη 1. Λογική επιχειρηματολογία. 2. Έντονη συνα...
-
(Αποσπάσματα από δουλειά του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου) Η επιστολή είναι γραπτός λόγος που χρησιμοποιούμε, για να επικοιν...
-
1. Με ποιον τρόπο έχει αναπτυχθεί η παράγραφος; Απάντηση v Ορισμός (πρέπει να αναφέρουμε την έννοια της οποίας δίνεται ο ορισμός. Σ...
-
(Αποσπάσματα από το «Διαφήμιση και καταναλωτικά πρότυπα») Α΄ κείμενο Ας δούμε μερικές τέτοιες τεχνικές τις οποίες βιώνουμε, κάθε μέρα, ...
-
-Καλό είναι να γνωρίζουμε και τις δύο όψεις του νομίσματος- (αποσπάσματα από κείμενο που αλίευσα από το Physics 4 u ) Εισαγωγή Με ...
-
-Βλέπε και το σχολ. βιβλίο Έκφραση Έκθεση Γ΄ Λυκείου σελ.166 και 171- (Αποσπάσματα από δουλειά του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισ...
-
1. Αν έπρεπε να χωρίσετε την παράγραφο σε δύο μικρότερες σε ποιο σημείο θα τη χωρί ζατε και γιατί ; Απάντηση Οδηγός ...
-
Τα video που ακολουθούν μπορούν να βοηθήσουν τους μαθητές να κάνουν μια πολύ καλή επανάληψη με έναν "ασυνήθιστο" για τα ελληνικά δ...