Πηγή: Εφημερίδα Ελεύθερος τύπος (τα σχόλια ... δικά σας)
Πέμπτη, 30.04.09
«Το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο» λέει η παροιμία, η οποία φαίνεται ότι εξακολουθεί να ισχύει στην Ελλάδα, καθώς το 53% των γονέων ασκεί σωματική τιμωρία στα παιδιά, παρά το γεγονός ότι το 98% αυτών ισχυρίζεται ότι η σωματική τιμωρία δεν πρέπει να χρησιμοποιείται ως μέθοδος διαπαιδαγώγησης των παιδιών.
Η ίδια κατάσταση με την Ελλάδα δείχνει να ισχύει και στην υπόλοιπη Ευρώπη με εξαίρεση τη Σουηδία. Σύμφωνα με το Συμβούλιο της Ευρώπης, οι έρευνες συγκλίνουν στο γεγονός ότι η σωματική τιμωρία χρησιμοποιείται ακόμη σε μεγάλο βαθμό, αφού οι γονείς από 47% ως 84% αποδέχονται ότι την ασκούν. Από την πλευρά τους, τα παιδιά δηλώνουν σε ποσοστό από 53% ως 93% ότι την έχουν υποστεί από τους γονείς τους.
Το σημαντικό όμως εύρημα των ερευνών είναι ότι η σωματική τιμωρία είναι ανεκτή από την κοινωνία. Και αυτό γιατί μεταξύ 70% και 99% οι ενήλικοι που απάντησαν στις έρευνες είπαν ότι είναι αποδεκτό να χτυπούν τα παιδιά τους.
Τις παραπάνω διαπιστώσεις συγκέντρωσε ο Συνήγορος του Πολίτη, ο οποίος με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα κατά της Σωματικής Τιμωρίας των Παιδιών παρουσίασε σχετική έρευνα που έγινε στην Ελλάδα στα νησιά του βορείου και νοτίου Αιγαίου το διάστημα 2007-2008. Την έρευνα πραγματοποίησαν το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού σε παιδιά A’ τάξης Γυμνασίου και βέβαια στους γονείς τους.
Ο Συνήγορος του Πολίτη, αφού επισημαίνει ότι η σωματική βία στα παιδιά απαγορεύεται με νόμο από το 2006 στην Ελλάδα, τονίζει ότι υπάρχει ένα 53% γονέων που τιμωρεί τα παιδιά του ασκώντας διάφορες μορφές σωματικής βίας. Προτείνει δε ότι πρέπει να εκπαιδεύονται και γονείς στη χρήση εναλλακτικών μορφών διαπαιδαγώγησης, με τις οποίες θα μπορέσουν να αντικαταστήσουν, όχι μόνο τη σωματική τιμωρία αλλά και την ψυχολογική βία τις οποίες φαίνεται ότι χρησιμοποιούν ως μορφές διαπαιδαγώγησης των παιδιών τους. Πάντως, από την πλευρά τους, τα 486 παιδιά που συμπλήρωσαν τα σχετικά ερωτηματολόγια της έρευνας δηλώνουν ότι δέχονται σωματική και λεκτική κακοποίηση τόσο από την οικογένεια όσο και στο πλαίσιο του σχολείου.
Αριθμοί
Οι πιο συνηθισμένες μορφές σωματικής τιμωρίας των παιδιών που ασκούν οι γονείς
35,1% τράβηγμα αφτιού
26,5% τράβηγμα μαλλιών
13,5% τσίμπημα
58,2% χτύπημα γλουτών
15,6% χαστούκι
31,7% ταρακούνημα
Η σωματική και λεκτική τιμωρία των παιδιών που συμβαίνει στα σχολεία.
57,8% βρισιές
39,1% σκόπιμες προσβολές
33,3% χτύπημα
10,7% χαστούκι ή χτύπημα στο κεφάλι
4,9% σεξουαλικό άγγιγμα.
Έκθεση Λυκείου: Θεωρία, Ασκήσεις, Θεματικές ενότητες, Διαγωνίσματα, Επανάληψη, Θέματα Πανελλαδικών Εξετάσεων Αυτή η σελίδα εξυπηρετεί καθαρά διδακτικές ανάγκες
θέματα
- Α ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ-ΣΧΟΛΙΑ (196)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΑΡΘΡΟ (σελ. 166 του σχολ. βιβλ.) (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΔΟΚΙΜΙΟ (σελ. 109 του σχολ. βιβλ.) (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΕΠΙΦΥΛΛΙΔΑ (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΟΜΙΛΙΑ - ΕΙΣΗΓΗΣΗ (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΙΞΗ (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΕΙΔΩΝ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ (3)
- Α1 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΠΕΙΘΩ) (σελ. 11-46 του σχολ. βιβλ.) (6)
- Α2 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ-ΣΥΝΟΧΗ) (3)
- Α3 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΓΛΩΣΣΑ-ΥΦΟΣ) (1)
- Α4 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΟΡΓΑΝΩΣΗ-ΔΟΚΙΜΙΟ) (σελ. 109 του σχολ. βιβλ.) (1)
- Α5 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΤΕΧΝΙΚΕΣ) (1)
- Α6 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΛΕΞΙΛΟΓΙΚΕΣ) (1)
- Α7 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΣΥΝΤΑΞΗ) (1)
- αθλητισμός(σελ. 167 του σχολ. βιβλ.) (21)
- αλτρουισμός(σελ. 161 του σχολ. βιβλ.) (9)
- ΑΜΕΑ άτομα με ειδικές ανάγκες (9)
- Ανακύκλωση (σελ. 41 του σχολ. βιβλ.) (6)
- Ανθρωπική αρχή (2)
- ανθρώπινα δικαιώματα(σελ. 39 του σχολ. βιβλ.) (14)
- ανθρωπισμός (σελ. 240 του σχολ. βιβλίου) (3)
- βία και εγκληματικότητα (18)
- βιβλίο (13)
- Γέλιο (2)
- γλώσσα (σελ.220 του σχολ. βιβλ.) (21)
- Δημοκρατία (4)
- διαδίκτυο(σελ. 194 του σχολ. βιβλ.) (42)
- διάλογος (5)
- διαφήμιση (σελ. 50 του σχολ. βιβλ.) (19)
- εθελοντισμός (σελ. 162 του σχολ. βιβλ.) (11)
- εθνικισμός (σελ. 241 του σχολ. βιβλ.) (10)
- Εξαρτήσεις (4)
- επιστημονική πρόοδος (σελ. 99 του σχολ. βιβλ.) (14)
- εργασία (θεματικοί κύκλοι) (13)
- ευθανασία (σελ. 175 του σχολ. βιβλ.) (9)
- Ευνοιοκρατία (3)
- ευρώπη (σελ. 72 του σχολ. βιβλ.) (4)
- ηθική (θεματικοί κύκλοι) (7)
- Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές (11)
- θανατική ποινή (σελ.84 του σχολ. βιβλ.) (7)
- Θρησκεία (1)
- κάπνισμα (4)
- Καταλήψεις ( σελ. 175 του σχολ. βιβλίου ) (2)
- καταναλωτισμός (σελ.121 του σχολ. βιβλ.) (6)
- κινητό τηλέφωνο (10)
- Κλωνοποίηση (σελ. 178 του σχολ. βιβλ.) (5)
- κοινωνικός κομφορμισμός (4)
- Κριτική (2)
- λαϊκότητα και λαϊκισμός (σελ.176 του σχολ. βιβλ.) (8)
- Μ.Μ.Ε (θεματικοί κύκλοι) (11)
- μαζοποίηση (σελ.115 του σχολ. βιβλ.) (9)
- μεσσιανισμός (σελ.250 του σχολ. βιβλ.) (5)
- μνημεία (σελ.133 του σχολ. βιβλ.) (23)
- οικογένεια (σελ. 203 του σχολ. βιβλ.) (5)
- οικονομία (3)
- οικονομική κρίση (1)
- παγκοσμιοποίηση (σελ. 72 του σχολ. βιβλ.) (5)
- παιδεία (σελ. 24 του σχολ. βιβλ.) (68)
- Παραδεγμένα ( σελ. 155 του σχολικού βιβλ. ) (1)
- παράδοση (θεματικοί κύκλοι) (11)
- περιβάλλον (σελ. 41 του σχολ. βιβλ.) (36)
- Πνευματικοί άνθρωποι (σελ 117 του σχολ. βιβλ.) (10)
- πόλεμος και ειρήνη (σελ. 81 του σχολ. βιβλ.) (9)
- Πολιτικός λόγος (σελ.68 του σχολ. βιβλίου) (4)
- προπαγάνδα (σελ. 78 του σχολ. βιβλ.) (9)
- Πυρηνική ενέργεια (10)
- ρατσισμός (σελ. 78 του σχολ. βιβλ.) (26)
- ρόλος του επιστήμονα (σελ. 99 του σχολ. βιβλ.) (4)
- σεβασμός (6)
- στερεότυπα (σελ. 78 του σχολ. βιβλ.) (15)
- σύγχρονες αντιφάσεις (θεματικοί κύκλοι ) (22)
- τέχνη (θεματικοί κύκλοι ) (16)
- Τεχνολογία (12)
- τουρισμός (σελ.133 του σχολ. βιβλ.) (3)
- τροχαία ατυχήματα (σελ.34 του σχολ. βιβλ.) (16)
- υγεία (3)
- φεμινισμός (6)
- φυσιολογικό-δημιουργικό-παθολογικό άγχος (5)
- χρόνος (διαχείριση) (2)
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
1. Να σχολιάσετε τη γλώσσα του κειμένου. Απάντηση Εξετάζουμε: - αν είναι κυριολεκτική, μεταφορική, ποιητική - τη σαφήνεια και τη...
-
1.Με ποια μέσα ο συγγραφέας γίνεται σαφής, κάνει ζωντανό το λόγο του και επικοινωνεί με τον αναγνώστη; Απάντηση Συνηθέστερα μέσα είναι: το...
-
(σελ. 68 - 69 και 76 του σχολικού βιβλίου) Στο μαθητή μου Γιώργο Π. που εντόπισε την παράλειψη 1. Λογική επιχειρηματολογία. 2. Έντονη συνα...
-
(Αποσπάσματα από δουλειά του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου) Η επιστολή είναι γραπτός λόγος που χρησιμοποιούμε, για να επικοιν...
-
-Βλέπε και το σχολ. βιβλίο Έκφραση Έκθεση Γ΄ Λυκείου σελ.166 και 171- (Αποσπάσματα από δουλειά του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισ...
-
(Αποσπάσματα από το «Διαφήμιση και καταναλωτικά πρότυπα») Α΄ κείμενο Ας δούμε μερικές τέτοιες τεχνικές τις οποίες βιώνουμε, κάθε μέρα, ...
-
-Καλό είναι να γνωρίζουμε και τις δύο όψεις του νομίσματος- (αποσπάσματα από κείμενο που αλίευσα από το Physics 4 u ) Εισαγωγή Με ...
-
1. Με ποιον τρόπο έχει αναπτυχθεί η παράγραφος; Απάντηση v Ορισμός (πρέπει να αναφέρουμε την έννοια της οποίας δίνεται ο ορισμός. Σ...
-
1. Αν έπρεπε να χωρίσετε την παράγραφο σε δύο μικρότερες σε ποιο σημείο θα τη χωρί ζατε και γιατί ; Απάντηση Οδηγός ...
-
(σελ.84 και 188 του σχολικού βιβλίου) Στο μαθητή μου Γιώργο Π. που εντόπισε την παράλειψη 1.Ο επιστημονικός λόγος είναι λόγος περι...