Έκθεση Λυκείου: Θεωρία, Ασκήσεις, Θεματικές ενότητες, Διαγωνίσματα, Επανάληψη, Θέματα Πανελλαδικών Εξετάσεων Αυτή η σελίδα εξυπηρετεί καθαρά διδακτικές ανάγκες
Παρασκευή, Νοεμβρίου 13, 2009
Εργασιακά και ανθρώπινα δικαιώματα
Κάποτε φύγαμε κι εμείς μετανάστες
Παραγωγική μονάδα σε εργοστάσιο σωλήνων. Μόναχο 1960
Θυμάμαι…
«Μου είπε ένας: Μην είσαι χαζός. Έλα στη Γερμανία να βγάλεις λεφτά. Εσύ θα πατάς τα κουμπιά και οι μηχανές θα δουλεύουν από μόνες τους. Προερχόμασταν από απλές οικογένειες και φανταζόμασταν ένα λαμπρό μέλλον. Την απόφασή μας τη γιορτάσαμε με ολονύκτιο γλέντι».
Έκθεση φωτογραφίας: «Ελληνική μετανάστευση στη Γερμανία 1960-1980»
Ινστιτούτο Γκαίτε Θεσσαλονίκης (Βασ. Όλγας 66)
Εργασιακά και ανθρώπινα δικαιώματα
Της Μαρίας Δεληθανάση
Η διάσταση απόψεων για τα εργασιακά δικαιώματα των μεταναστών και το ζήτημα της κοινωνικής - πολιτικής ένταξής τους αναδείχθηκε με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο στο τρίτο Παγκόσμιο Φόρουμ του ΟΗΕ για τη Μετανάστευση και την Ανάπτυξη, που φιλοξενήθηκε στην Αθήνα. Ενώ στο τελικό ανακοινωθέν της Κοινωνίας των Πολιτών κυριαρχούν οι αναφορές στα εργασιακά και ανθρώπινα δικαιώματα των μεταναστών, στο κυβερνητικό φόρουμ έγινε σαφές ότι οι κυβερνήσεις θα εμμείνουν στην πολιτική της ευέλικτης, εποχικής και επιλεκτικής εργασίας μεταναστών χωρίς διασφάλιση δικαιωμάτων. Η Κοινωνία των Πολιτών ζήτησε επικύρωση των σχετικών διεθνών συμβάσεων (μεταξύ αυτών δύο συμβάσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Εργασίας και η Σύμβαση του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των Εργαζομένων Μεταναστών και των Οικογενειών τους). Το θέμα αντιστοίχως δεν συζητήθηκε στο διακυβερνητικό φόρουμ. Δεν είναι τυχαίο ότι πρωτίστως οι ΗΠΑ και κατόπιν η Αυστραλία ήταν εξαρχής αντίθετες στον άτυπο διάλογο μεταξύ κυβερνήσεων, διεθνών οργανισμών, ΜΚΟ και μεταναστευτικών οργανώσεων. Ως γνωστόν, εταιρείες συμφερόντων από τα δύο προαναφερθέντα κράτη –και όχι μόνον– παραβιάζουν εργατικά και άλλα δικαιώματα, τόσο εντός της επικράτειάς τους όσο και στα εργοτάξια εταιρειών τους σε διάφορες χώρες, κυρίως της Μέσης Ανατολής.
Σημαντικό βήμα προόδου συνιστά η διαπίστωση του διακυβερνητικού φόρουμ ότι υπάρχει ανάγκη δημιουργίας «παρατηρητηρίου», που θα εξετάζει κατά πόσον οι κυβερνήσεις λαμβάνουν υπόψη τους και εφαρμόζουν τις συστάσεις που διατυπώθηκαν. Αυτές αφορούν την ανάπτυξη σχέσεων μεταξύ κρατών προορισμού και προέλευσης μεταναστών, ώστε οι μεταναστεύσεις να γίνονται νόμιμα, καθώς και στην προστασία των νόμιμων μεταναστών που χάνουν την εργασία τους στα κράτη της Δύσης. Ο αριθμός αυτών έχει αυξηθεί «επικίνδυνα» στην Ε.Ε. τα τελευταία δύο χρόνια και ελλοχεύει κίνδυνος δημιουργίας μεγάλων θυλάκων φτώχειας. Ετσι, προτείνεται ευρεία εφαρμογή προγραμμάτων κατάρτισης και εκπαίδευσης, ώστε να μπορέσουν αυτοί οι μετανάστες να απορροφηθούν σε άλλες θέσεις εργασίας. Τονίζεται σχετικά ότι, σύμφωνα με ανακοίνωση της Κομισιόν, έως το 2030 η Ε.Ε. θα έχει ανάγκη ακόμα 20 εκατ. μετανάστες, προκειμένου να καλύψει εργασιακές ανάγκες
Πηγή : εφημερίδα Καθημερινή.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_08/11/2009_336524
θέματα
- Α ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ-ΣΧΟΛΙΑ (196)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΑΡΘΡΟ (σελ. 166 του σχολ. βιβλ.) (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΔΟΚΙΜΙΟ (σελ. 109 του σχολ. βιβλ.) (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΕΠΙΦΥΛΛΙΔΑ (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΟΜΙΛΙΑ - ΕΙΣΗΓΗΣΗ (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΙΞΗ (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΕΙΔΩΝ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ (3)
- Α1 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΠΕΙΘΩ) (σελ. 11-46 του σχολ. βιβλ.) (6)
- Α2 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ-ΣΥΝΟΧΗ) (3)
- Α3 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΓΛΩΣΣΑ-ΥΦΟΣ) (1)
- Α4 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΟΡΓΑΝΩΣΗ-ΔΟΚΙΜΙΟ) (σελ. 109 του σχολ. βιβλ.) (1)
- Α5 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΤΕΧΝΙΚΕΣ) (1)
- Α6 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΛΕΞΙΛΟΓΙΚΕΣ) (1)
- Α7 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΣΥΝΤΑΞΗ) (1)
- αθλητισμός(σελ. 167 του σχολ. βιβλ.) (21)
- αλτρουισμός(σελ. 161 του σχολ. βιβλ.) (9)
- ΑΜΕΑ άτομα με ειδικές ανάγκες (9)
- Ανακύκλωση (σελ. 41 του σχολ. βιβλ.) (6)
- Ανθρωπική αρχή (2)
- ανθρώπινα δικαιώματα(σελ. 39 του σχολ. βιβλ.) (14)
- ανθρωπισμός (σελ. 240 του σχολ. βιβλίου) (3)
- βία και εγκληματικότητα (18)
- βιβλίο (13)
- Γέλιο (2)
- γλώσσα (σελ.220 του σχολ. βιβλ.) (21)
- Δημοκρατία (4)
- διαδίκτυο(σελ. 194 του σχολ. βιβλ.) (42)
- διάλογος (5)
- διαφήμιση (σελ. 50 του σχολ. βιβλ.) (19)
- εθελοντισμός (σελ. 162 του σχολ. βιβλ.) (11)
- εθνικισμός (σελ. 241 του σχολ. βιβλ.) (10)
- Εξαρτήσεις (4)
- επιστημονική πρόοδος (σελ. 99 του σχολ. βιβλ.) (14)
- εργασία (θεματικοί κύκλοι) (13)
- ευθανασία (σελ. 175 του σχολ. βιβλ.) (9)
- Ευνοιοκρατία (3)
- ευρώπη (σελ. 72 του σχολ. βιβλ.) (4)
- ηθική (θεματικοί κύκλοι) (7)
- Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές (11)
- θανατική ποινή (σελ.84 του σχολ. βιβλ.) (7)
- Θρησκεία (1)
- κάπνισμα (4)
- Καταλήψεις ( σελ. 175 του σχολ. βιβλίου ) (2)
- καταναλωτισμός (σελ.121 του σχολ. βιβλ.) (6)
- κινητό τηλέφωνο (10)
- Κλωνοποίηση (σελ. 178 του σχολ. βιβλ.) (5)
- κοινωνικός κομφορμισμός (4)
- Κριτική (2)
- λαϊκότητα και λαϊκισμός (σελ.176 του σχολ. βιβλ.) (8)
- Μ.Μ.Ε (θεματικοί κύκλοι) (11)
- μαζοποίηση (σελ.115 του σχολ. βιβλ.) (9)
- μεσσιανισμός (σελ.250 του σχολ. βιβλ.) (5)
- μνημεία (σελ.133 του σχολ. βιβλ.) (23)
- οικογένεια (σελ. 203 του σχολ. βιβλ.) (5)
- οικονομία (3)
- οικονομική κρίση (1)
- παγκοσμιοποίηση (σελ. 72 του σχολ. βιβλ.) (5)
- παιδεία (σελ. 24 του σχολ. βιβλ.) (68)
- Παραδεγμένα ( σελ. 155 του σχολικού βιβλ. ) (1)
- παράδοση (θεματικοί κύκλοι) (11)
- περιβάλλον (σελ. 41 του σχολ. βιβλ.) (36)
- Πνευματικοί άνθρωποι (σελ 117 του σχολ. βιβλ.) (10)
- πόλεμος και ειρήνη (σελ. 81 του σχολ. βιβλ.) (9)
- Πολιτικός λόγος (σελ.68 του σχολ. βιβλίου) (4)
- προπαγάνδα (σελ. 78 του σχολ. βιβλ.) (9)
- Πυρηνική ενέργεια (10)
- ρατσισμός (σελ. 78 του σχολ. βιβλ.) (26)
- ρόλος του επιστήμονα (σελ. 99 του σχολ. βιβλ.) (4)
- σεβασμός (6)
- στερεότυπα (σελ. 78 του σχολ. βιβλ.) (15)
- σύγχρονες αντιφάσεις (θεματικοί κύκλοι ) (22)
- τέχνη (θεματικοί κύκλοι ) (16)
- Τεχνολογία (12)
- τουρισμός (σελ.133 του σχολ. βιβλ.) (3)
- τροχαία ατυχήματα (σελ.34 του σχολ. βιβλ.) (16)
- υγεία (3)
- φεμινισμός (6)
- φυσιολογικό-δημιουργικό-παθολογικό άγχος (5)
- χρόνος (διαχείριση) (2)
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
1. Να σχολιάσετε τη γλώσσα του κειμένου. Απάντηση Εξετάζουμε: - αν είναι κυριολεκτική, μεταφορική, ποιητική - τη σαφήνεια και τη...
-
1.Με ποια μέσα ο συγγραφέας γίνεται σαφής, κάνει ζωντανό το λόγο του και επικοινωνεί με τον αναγνώστη; Απάντηση Συνηθέστερα μέσα είναι: το...
-
(σελ. 68 - 69 και 76 του σχολικού βιβλίου) Στο μαθητή μου Γιώργο Π. που εντόπισε την παράλειψη 1. Λογική επιχειρηματολογία. 2. Έντονη συνα...
-
(Αποσπάσματα από δουλειά του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου) Η επιστολή είναι γραπτός λόγος που χρησιμοποιούμε, για να επικοιν...
-
-Βλέπε και το σχολ. βιβλίο Έκφραση Έκθεση Γ΄ Λυκείου σελ.166 και 171- (Αποσπάσματα από δουλειά του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισ...
-
(Αποσπάσματα από το «Διαφήμιση και καταναλωτικά πρότυπα») Α΄ κείμενο Ας δούμε μερικές τέτοιες τεχνικές τις οποίες βιώνουμε, κάθε μέρα, ...
-
-Καλό είναι να γνωρίζουμε και τις δύο όψεις του νομίσματος- (αποσπάσματα από κείμενο που αλίευσα από το Physics 4 u ) Εισαγωγή Με ...
-
1. Με ποιον τρόπο έχει αναπτυχθεί η παράγραφος; Απάντηση v Ορισμός (πρέπει να αναφέρουμε την έννοια της οποίας δίνεται ο ορισμός. Σ...
-
1. Αν έπρεπε να χωρίσετε την παράγραφο σε δύο μικρότερες σε ποιο σημείο θα τη χωρί ζατε και γιατί ; Απάντηση Οδηγός ...
-
(σελ.84 και 188 του σχολικού βιβλίου) Στο μαθητή μου Γιώργο Π. που εντόπισε την παράλειψη 1.Ο επιστημονικός λόγος είναι λόγος περι...