Η ΣΦΑΓΗ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΩΝ ΞΕΣΗΚΩΝΕΙ ΕΥΡΩΠΗ, ΑΜΕΡΙΚΗ, ΑΣΙΑ
Της ΛΗΔΑΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Την αγανάκτηση της διεθνούς κοινής γνώμης συνεχίζει να προκαλεί το ισραηλινό σφυροκόπημα στη Γάζα. Δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι διαδήλωσαν χθες σε όλο τον κόσμο σε ένδειξη συμπαράστασης προς τους Παλαιστινίους αμάχους, ζητώντας την άμεση παρέμβαση των διεθνών οργανισμών.
Τουλάχιστον 20.000 άνθρωποι, κατά την αστυνομία, ή 80.000, κατά τους διοργανωτές, πραγματοποίησαν μεγάλη πορεία στις Βρυξέλλες, ζητώντας τον τερματισμό του μακελειού και μια πιο ισχυρή αντίδραση της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Οι ενώσεις και τα κόμματα που διοργάνωσαν τη διαδήλωση αξίωσαν ειδικότερα την ανάκληση της προ μηνός απόφασης της Ε.Ε. να ενισχύσει τις σχέσεις της με το Ισραήλ με μια πρώτη σύνοδο κορυφής, η οποία ενδέχεται να πραγματοποιηθεί τους ερχόμενους μήνες. Στη Μαδρίτη, πολλές χιλιάδες πολίτες εξέφρασαν την αλληλεγγύη τους στον άμαχο πληθυσμό, παρουσία εκπροσώπων κομμάτων και συνδικάτων, ενώ ογκώδεις κινητοποιήσεις σημειώθηκαν και σε άλλες ισπανικές πόλεις. Στο χορό των διαμαρτυριών μπήκαν Παρίσι, Ρώμη και οι μεγαλύτερες πόλεις της Σουηδίας, ενώ στο Λονδίνο, το Μάντσεστερ, την Πράγα, το Βερολίνο, το Μόναχο και τη Φρανκφούρτη πραγματοποιήθηκαν συγκεντρώσεις υπέρ του Ισραήλ και κατά της Χαμάς.
Σε μια πρωτοβουλία υπέρ της ειρήνης, επιφανείς προσωπικότητες του εβραϊκού κόσμου της Βρετανίας κάλεσαν την ισραηλινή κυβέρνηση, με επιστολή που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Observer», να σταματήσει τη στρατιωτική δράση και να προβεί σε διαπραγματεύσεις: «Ανησυχούμε ότι μια συνεχιζόμενη επίθεση θα μπορούσε, αντί να φέρει ασφάλεια στο Ισραήλ, να ενισχύσει τους εξτρεμιστές, ν' αποσταθεροποιήσει την περιοχή και να επιδεινώσει τις εντάσεις με το ένα εκατομμύριο Αραβες πολίτες εντός του Ισραήλ».
Βέλη κατά Αράβων
Οι φωνές διαμαρτυρίας για το μακελειό της Γάζας αντηχούν από την Ευρώπη ώς την Αμερική (ΗΠΑ, Καναδάς, Μεξικό) κι από εκεί ώς την Ασία (Πακιστάν, Ινδονησία, Χονγκ Κονγκ) για να κορυφωθούν στον αραβικό κόσμο. Κάπου 2.500 Λιβανέζοι και Παλαιστίνιοι διαδήλωσαν χθες ειρηνικά στη Βηρυτό, ενώ στη Δαμασκό οργισμένοι πολίτες κατηγόρησαν τους Αραβες ηγέτες για απραξία. Τα βέλη στράφηκαν κυρίως εναντίον του Αιγύπτιου προέδρου Μουμπάρακ, εξαιτίας της άρνησης του Καΐρου ν' ανοίξει το μεθοριακό πέρασμα της Ράφας προς τη Γάζα. Την ίδια ώρα, ο Σύρος υπουργός Εξωτερικών, Γουαλίντ Μουάλεμ, κατηγορούσε το Ισραήλ για εγκλήματα πολέμου, επικαλούμενος τους θανάτους γυναικών, παιδιών, διασωστών και δημοσιογράφων, καθώς και τη χρήση αμφιλεγόμενων όπλων, όπως οι βόμβες λευκού φωσφόρου. Από το Αμάν, η αγγελιαφόρος ειρήνης του ΟΗΕ, πριγκίπισσα Χάγια αλ-Χουσέιν προειδοποίησε για τον κίνδυνο «υπερχείλισης» της οργής των αραβικών πληθυσμών: «Είναι μια απειλή που ο κόσμος δεν μπορεί να αγνοήσει. Η οργή, η απογοήτευση, η ταπείνωση και ο πόνος που αισθάνεται η αραβική κοινή γνώμη κινδυνεύει να ξεχειλίσει... οι συνέπειες μπορεί να είναι ανεξέλεγκτες».
(Πηγές: Ασ. Πρες - Γαλλικό - Ρόιτερς)
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 12/01/2009
Έκθεση Λυκείου: Θεωρία, Ασκήσεις, Θεματικές ενότητες, Διαγωνίσματα, Επανάληψη, Θέματα Πανελλαδικών Εξετάσεων Αυτή η σελίδα εξυπηρετεί καθαρά διδακτικές ανάγκες
θέματα
- Α ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ-ΣΧΟΛΙΑ (196)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΑΡΘΡΟ (σελ. 166 του σχολ. βιβλ.) (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΔΟΚΙΜΙΟ (σελ. 109 του σχολ. βιβλ.) (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΕΠΙΦΥΛΛΙΔΑ (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΟΜΙΛΙΑ - ΕΙΣΗΓΗΣΗ (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΙΞΗ (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΕΙΔΩΝ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ (3)
- Α1 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΠΕΙΘΩ) (σελ. 11-46 του σχολ. βιβλ.) (6)
- Α2 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ-ΣΥΝΟΧΗ) (3)
- Α3 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΓΛΩΣΣΑ-ΥΦΟΣ) (1)
- Α4 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΟΡΓΑΝΩΣΗ-ΔΟΚΙΜΙΟ) (σελ. 109 του σχολ. βιβλ.) (1)
- Α5 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΤΕΧΝΙΚΕΣ) (1)
- Α6 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΛΕΞΙΛΟΓΙΚΕΣ) (1)
- Α7 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΣΥΝΤΑΞΗ) (1)
- αθλητισμός(σελ. 167 του σχολ. βιβλ.) (21)
- αλτρουισμός(σελ. 161 του σχολ. βιβλ.) (9)
- ΑΜΕΑ άτομα με ειδικές ανάγκες (9)
- Ανακύκλωση (σελ. 41 του σχολ. βιβλ.) (6)
- Ανθρωπική αρχή (2)
- ανθρώπινα δικαιώματα(σελ. 39 του σχολ. βιβλ.) (14)
- ανθρωπισμός (σελ. 240 του σχολ. βιβλίου) (3)
- βία και εγκληματικότητα (18)
- βιβλίο (13)
- Γέλιο (2)
- γλώσσα (σελ.220 του σχολ. βιβλ.) (21)
- Δημοκρατία (4)
- διαδίκτυο(σελ. 194 του σχολ. βιβλ.) (42)
- διάλογος (5)
- διαφήμιση (σελ. 50 του σχολ. βιβλ.) (19)
- εθελοντισμός (σελ. 162 του σχολ. βιβλ.) (11)
- εθνικισμός (σελ. 241 του σχολ. βιβλ.) (10)
- Εξαρτήσεις (4)
- επιστημονική πρόοδος (σελ. 99 του σχολ. βιβλ.) (14)
- εργασία (θεματικοί κύκλοι) (13)
- ευθανασία (σελ. 175 του σχολ. βιβλ.) (9)
- Ευνοιοκρατία (3)
- ευρώπη (σελ. 72 του σχολ. βιβλ.) (4)
- ηθική (θεματικοί κύκλοι) (7)
- Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές (11)
- θανατική ποινή (σελ.84 του σχολ. βιβλ.) (7)
- Θρησκεία (1)
- κάπνισμα (4)
- Καταλήψεις ( σελ. 175 του σχολ. βιβλίου ) (2)
- καταναλωτισμός (σελ.121 του σχολ. βιβλ.) (6)
- κινητό τηλέφωνο (10)
- Κλωνοποίηση (σελ. 178 του σχολ. βιβλ.) (5)
- κοινωνικός κομφορμισμός (4)
- Κριτική (2)
- λαϊκότητα και λαϊκισμός (σελ.176 του σχολ. βιβλ.) (8)
- Μ.Μ.Ε (θεματικοί κύκλοι) (11)
- μαζοποίηση (σελ.115 του σχολ. βιβλ.) (9)
- μεσσιανισμός (σελ.250 του σχολ. βιβλ.) (5)
- μνημεία (σελ.133 του σχολ. βιβλ.) (23)
- οικογένεια (σελ. 203 του σχολ. βιβλ.) (5)
- οικονομία (3)
- οικονομική κρίση (1)
- παγκοσμιοποίηση (σελ. 72 του σχολ. βιβλ.) (5)
- παιδεία (σελ. 24 του σχολ. βιβλ.) (68)
- Παραδεγμένα ( σελ. 155 του σχολικού βιβλ. ) (1)
- παράδοση (θεματικοί κύκλοι) (11)
- περιβάλλον (σελ. 41 του σχολ. βιβλ.) (36)
- Πνευματικοί άνθρωποι (σελ 117 του σχολ. βιβλ.) (10)
- πόλεμος και ειρήνη (σελ. 81 του σχολ. βιβλ.) (9)
- Πολιτικός λόγος (σελ.68 του σχολ. βιβλίου) (4)
- προπαγάνδα (σελ. 78 του σχολ. βιβλ.) (9)
- Πυρηνική ενέργεια (10)
- ρατσισμός (σελ. 78 του σχολ. βιβλ.) (26)
- ρόλος του επιστήμονα (σελ. 99 του σχολ. βιβλ.) (4)
- σεβασμός (6)
- στερεότυπα (σελ. 78 του σχολ. βιβλ.) (15)
- σύγχρονες αντιφάσεις (θεματικοί κύκλοι ) (22)
- τέχνη (θεματικοί κύκλοι ) (16)
- Τεχνολογία (12)
- τουρισμός (σελ.133 του σχολ. βιβλ.) (3)
- τροχαία ατυχήματα (σελ.34 του σχολ. βιβλ.) (16)
- υγεία (3)
- φεμινισμός (6)
- φυσιολογικό-δημιουργικό-παθολογικό άγχος (5)
- χρόνος (διαχείριση) (2)
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
1. Να σχολιάσετε τη γλώσσα του κειμένου. Απάντηση Εξετάζουμε: - αν είναι κυριολεκτική, μεταφορική, ποιητική - τη σαφήνεια και τη...
-
1. Με ποιον τρόπο έχει αναπτυχθεί η παράγραφος; Απάντηση v Ορισμός (πρέπει να αναφέρουμε την έννοια της οποίας δίνεται ο ορισμός. Σ...
-
(σελ. 68 - 69 και 76 του σχολικού βιβλίου) Στο μαθητή μου Γιώργο Π. που εντόπισε την παράλειψη 1. Λογική επιχειρηματολογία. 2. Έντονη συνα...
-
1.Με ποια μέσα ο συγγραφέας γίνεται σαφής, κάνει ζωντανό το λόγο του και επικοινωνεί με τον αναγνώστη; Απάντηση Συνηθέστερα μέσα είναι: το...
-
1. Αν έπρεπε να χωρίσετε την παράγραφο σε δύο μικρότερες σε ποιο σημείο θα τη χωρί ζατε και γιατί ; Απάντηση Οδηγός ...
-
-Βλέπε και το σχολ. βιβλίο Έκφραση Έκθεση Γ΄ Λυκείου σελ.166 και 171- (Αποσπάσματα από δουλειά του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισ...
-
(σελ.84 και 188 του σχολικού βιβλίου) Στο μαθητή μου Γιώργο Π. που εντόπισε την παράλειψη 1.Ο επιστημονικός λόγος είναι λόγος περι...
-
ΚΕΙΜΕΝΟ | ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΓΓΕΛΙΔΗΣ (dimitrisangelidis@gmail.com) Η γλώσσα της εξουσίας Κατηγορούμε συχνά τους πολιτικούς ότι χρησιμοποιούν γλώσσα ...
-
(Αποσπάσματα από δουλειά του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου) ΟΜΙΛΙΑ Το εν λόγω κειμενικό είδος απαιτεί από την πλευρά το...
-
Μου έστειλαν με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο τα δυο κείμενα , το πρώτο της Ακαδημίας Αθηνών και το δεύτερο από το οποίο (χάριν συντομίας) σταχ...