Από τη σελίδα nosmoking
Απορίας άξιον είναι γιατί οι Έλληνες να έχουν το "προνόμιο" αυτής της αρνητικής πρωτιάς και τόσο εύκολα να πέφτουν θύματα στα πόδια αυτής της γοητευτικής αυτοκαταστροφής, που η ευγένειά της με το γάντι τους άγει και τους φέρει. Ο πρόεδρος της Πνευμονολογικής Εταιρίας Ευρώπης, καθηγητής Πνευμονολογίας κ. Χ. Ρούσσος ανέφερε ότι η χώρα μας κατέχει την αρνητική πρωτιά στο κάπνισμα, καθώς η ημερήσια κατανάλωση τσιγάρων φθάνει τα 8 κατά άτομο.
Βέβαια για να ανατραπεί αυτό το καθεστώς είναι απαραίτητη η παιδεία του ανθρώπου, η ενημέρωση του και η ανάλογη διαπαιδαγώγηση μέσα σε περιβάλλον απαλλαγμένο από καπνό, όπου δεν θα υπάρχει το πρότυπο του καπνιστή για να εξοικειωθεί με αυτό και να το μιμηθεί αργότερα. Επίσης, είναι χρήσιμη και συμβάλλει τα μέγιστα η στροφή και επίδοση του ατόμου σε υγιεινές δραστηριότητες που ασκούν και γυμνάζουν το πνεύμα και το σώμα. Ακόμη οι φίλοι, οι συνεργάτες, οι παρέες, οι επαφές, οι γνωριμίες, οι προσεγγίσεις, που βασίζονται στο ίδιο υπόβαθρο, έχουν το ίδιο επίπεδο και τον ίδιο προσανατολισμό, βοηθούν πάρα πολύ.
Όλες αυτές είναι καλές προϋποθέσεις για αποχή από το κάπνισμα. όμως καθημερινά δεχόμαστε καταιγισμό από διαφημίσεις καπνού, βομβαρδισμό από διάφορα δελεαστικά μηνύματα καπνίσματος, σωρεία από έντεχνα δοσμένα συνθήματα για ποικιλίες, μάρκες, φίλτρα, χαρμάνια εσωτερικού εξωτερικού κ.λ.π. κι όλα αυτά μέσα από φανταχτερές αφίσες, μέσα από πολυπληθή έντυπα, ακόμη μέσα από "κόμικς" και "καρτούν" (εισβάλει συνεχώς η ξενομανία).
Ακόμη μας επηρεάζουν και κάνουν πλύση εγκεφάλου μέσω του ραδιοφώνου, των παρουσιάσεων στην TV, των ταινιών του κινηματογράφου ή βίντεο άμεσα ή έμμεσα. Το καίριο ζήτημα είναι να χτυπηθούν και να απαγορευτούν όλων των ειδών αυτές οι διαφημίσεις αλλά και ακόμη να επιμορφωθεί το κοινό, να καθοδηγηθεί, να διαφωτιστεί και να καταλάβει ότι λαμπερές, οι μεγαλόπρεπες και εντυπωσιακές διαφημίσεις είναι παραπλανητικές, ότι οι πλαστές ωραιοποιήσεις με τις εικόνες και τα μηνύματα του δήθεν και του τάχα είναι απαράδεκτες. Όλα είναι προσποιητά, επιτηδευμένα, καμουφλαρισμένα και ταμπουρώνονται πίσω τους τεράστια οικονομικά συμφέροντα, που ποντάρουν στον εθισμό και την εξάρτηση των πολλών, για να εισπράττουν και να καρπούνται την εκμετάλλευση οι ολίγοι. Όλα αυτά εάν γίνουν συνείδηση και απόφαση και σύνθημα των νέων γενεών, θα ανατραπούν οι διαφημίσεις σε αντιδιαφημίσεις, οπότε ήρεμοι και ανεπηρέαστοι οι νέοι μας θα σχηματίσουν άλλες κοινωνίες πρότυπα, μακριά από ουσίες, μακριά από οικονομικά συμφέροντα, μακριά από μολύνσεις κάθε είδους!
Στην προσπάθεια αυτή ας καλέσουμε φορείς, πραγματικούς αρωγούς, που θα ενισχύσουν και θα προτάξουν μια αντιδιαφημιστική καμπάνια και διαφήμιση των ουσιωδών και εποικοδομητικών στοιχείων υπέρ της ζωής και όχι υπέρ της ισοπέδωσης όλων των αξιών και υπέρ του θανάτου, ένεκα του χρήματος. Εδώ συναγωνίζονται, ανταγωνίζονται, μάχονται και υπερνικούν τα πνεύματα - από τη μία πλευρά το λογικό, το θεσμικό, το ηθικό, το συναισθηματικό και από την αντίθετη πλευρά το παραπλανητικό, το διαβρωτικό, το υποβολιμαίο, το ωφελιμιστικό σε χρήμα. Όποιοι έχουν τα μυαλά τους, την υγεία τους και τα λεφτά για πέταμα, ας γίνουν οπαδοί - πρόβατα των παραπλανητικών διαφημίσεων. Εμείς οι σύγχρονοι πολίτες θα αφήσουμε τα προϊόντα του καπνού να τα απολαμβάνουν και να τα εισπνέουν αυτοί που τα διακινούν και τα διαφημίζουν και... χαλάλι τους! Δεν θα υπάρξει πια η κοινωνική αποδεκτικότητα του καπνίσματος μέσα από το έντεχνο πλασάρισμα και της προβολής των προϊόντων του καπνού. Ας προσπαθήσουμε με όποια δύναμη διαθέτει ο καθένας μας να αντιτάξουμε στην αδηφάγο διαφήμιση του καπνού την ΑΝΤΙΔΙΑΦΗΜΙΣΗ.
(...)