Έκθεση Λυκείου: Θεωρία, Ασκήσεις, Θεματικές ενότητες, Διαγωνίσματα, Επανάληψη, Θέματα Πανελλαδικών Εξετάσεων Αυτή η σελίδα εξυπηρετεί καθαρά διδακτικές ανάγκες
Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 17, 2010
Παιδί και αυτοκίνητο
Η άγνοια σκοτώνει τα παιδιά μας στους ελληνικούς δρόμους, όπου αποτελούν τα «ευκολότερα» θύματα
Τα κατάλληλα παιδικά καθισματάκια και τα μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής σώζουν ζωές
(αποσπάσματα από δημοσίευμα της εφημερίδας Τα Νέα)
Δεκάδες παιδιά χάνουν κάθε χρόνο τη ζωή τους στους ελληνικούς δρόμους, είτε ως επιβάτες οχημάτων είτε ως πεζοί και ποδηλάτες. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στατιστικά στοιχεία της Ε.Ε., το 2008 καταγράφτηκαν στη χώρα μας 35 θάνατοι παιδιών ηλικίας κάτω των 15 ετών σε τροχαία δυστυχήματα, αριθμός συγκλονιστικά υψηλός για τα δεδομένα μιας ευρωπαϊκής χώρας «πρώτης ταχύτητας» με περίπου 11 εκατ. κατοίκους!
Ενας από τους σημαντικότερους δείκτες που αποκαλύπτουν τα επίπεδα ανάπτυξης και πολιτισμού μιας κοινωνίας είναι εκείνος που αφορά τον αριθμό των θυμάτων σε τροχαία δυστυχήματα. Η Ελλάδα παραμένει δυστυχώς ουραγός σε αυτό τον τομέα, καθώς στους δρόμους της συντελείται κάθε χρόνο πραγματική γενοκτονία με εκατοντάδες νεκρούς, ανάμεσά τους και δεκάδες παιδιά. Η τελευταία κατηγορία είναι και η πλέον ευάλωτη, αφού η ζωή των βρεφών και των παιδιών εξαρτάται απολύτως από τη συμπεριφορά των ενηλίκων στον δρόμο.
Εχει χυθεί πολύ μελάνι σε αναλύσεις των αιτίων αυτής της εκατόμβης, η στοιχειώδης λογική όμως οδηγεί στο συμπέρα σμα ότι κανένας γονιός δεν εγκληματεί συνειδητά απέναντι στο παιδί του. Διαπιστώνεται λοιπόν τεράστιο έλλειμμα γνώσεων όσον αφορά τις ασφαλείς μετακινήσεις των παιδιών μας με αυτοκίνητο, με τα πόδια ή με ποδήλατο...
[ ... ]
Παιδί επιβάτης
Τα παιδιά που μετακινούνται με οχήματα και δεν φέρουν τα κατάλληλα συστήματα συγκράτησης του σώματος κινδυνεύουν επτά φορές περισσότερο να τραυματιστούν σοβαρά ή ακόμη και να χάσουν τη ζωή τους συγκριτικά με εκείνα που προστατεύονται σωστά. Γι΄ αυτό και είναι εξαιρετικά σημαντικό να εμπεδώσουμε ότι είναι απαραίτητη η χρήση κατάλληλων παιδικών καθισμάτων από τη βρεφική ηλικία έως τη στιγμή που δεν χρειάζονται (ουσιαστικά όταν το ύψος τους φτάσει 1,50 μ.).
Δυστυχώς, ακόμη και σήμερα πολλοί συμπολίτες μας εξακολουθούν να πιστεύουν ότι μέσα στο αυτοκίνητο η αγκαλιά αποτελεί ασφαλέστερο καταφύγιο από ένα καθισματάκι. Χωρίς να γνωρίζουν προφανώς ότι το βάρος του σώματος πολλαπλασιάζεται σε περίπτωση σύγκρουσης και ότι ακόμη και αρσιβαρίστες παγκόσμιας κλάσης δεν είναι σε θέση να συγκρατήσουν ένα παιδί βάρους 30 κιλών, αν το όχημά τους συγκρουστεί με ταχύτητα 50 χλμ./ώρα οπότε εκτοξεύεται το βάρος στα 750 κιλά!
[ ... ]
Αρκετά παιδάκια ανοίγουν συνεχώς τη ζώνη του καθίσματός τους, άλλα την περνούν κάτω από τη μασχάλη τους για μεγαλύτερη άνεση. Ο γονιός δεν πρέπει να αποδεχθεί για λόγους ευκολίας αυτή τη συμπεριφορά και οφείλει να κρατήσει σταθερή στάση. Πείστε τα μεγαλύτερα παιδάκια με επιχειρήματα και παραδείγματα. Η βιασύνη και το στρες αποτελούν κακούς συμβούλους στο τιμόνι και μερικές φορές παραμελούμε την ασφάλεια των παιδιών μας μέσα στο αυτοκίνητο προκειμένου να μη χάσουμε χρόνο. Λάθος που μπορεί να προκαλέσει δράματα.
[ ... ]
Κατεβάζουμε τα παιδιά πάντα από την πλευρά του πεζοδρομίου.
Πηγή : εφημερίδα Τα Νέα
θέματα
- Α ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ-ΣΧΟΛΙΑ (196)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΑΡΘΡΟ (σελ. 166 του σχολ. βιβλ.) (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΔΟΚΙΜΙΟ (σελ. 109 του σχολ. βιβλ.) (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΕΠΙΦΥΛΛΙΔΑ (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΟΜΙΛΙΑ - ΕΙΣΗΓΗΣΗ (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΙΞΗ (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΕΙΔΩΝ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ (3)
- Α1 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΠΕΙΘΩ) (σελ. 11-46 του σχολ. βιβλ.) (6)
- Α2 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ-ΣΥΝΟΧΗ) (3)
- Α3 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΓΛΩΣΣΑ-ΥΦΟΣ) (1)
- Α4 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΟΡΓΑΝΩΣΗ-ΔΟΚΙΜΙΟ) (σελ. 109 του σχολ. βιβλ.) (1)
- Α5 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΤΕΧΝΙΚΕΣ) (1)
- Α6 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΛΕΞΙΛΟΓΙΚΕΣ) (1)
- Α7 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΣΥΝΤΑΞΗ) (1)
- αθλητισμός(σελ. 167 του σχολ. βιβλ.) (21)
- αλτρουισμός(σελ. 161 του σχολ. βιβλ.) (9)
- ΑΜΕΑ άτομα με ειδικές ανάγκες (9)
- Ανακύκλωση (σελ. 41 του σχολ. βιβλ.) (6)
- Ανθρωπική αρχή (2)
- ανθρώπινα δικαιώματα(σελ. 39 του σχολ. βιβλ.) (14)
- ανθρωπισμός (σελ. 240 του σχολ. βιβλίου) (3)
- βία και εγκληματικότητα (18)
- βιβλίο (13)
- Γέλιο (2)
- γλώσσα (σελ.220 του σχολ. βιβλ.) (21)
- Δημοκρατία (4)
- διαδίκτυο(σελ. 194 του σχολ. βιβλ.) (42)
- διάλογος (5)
- διαφήμιση (σελ. 50 του σχολ. βιβλ.) (19)
- εθελοντισμός (σελ. 162 του σχολ. βιβλ.) (11)
- εθνικισμός (σελ. 241 του σχολ. βιβλ.) (10)
- Εξαρτήσεις (4)
- επιστημονική πρόοδος (σελ. 99 του σχολ. βιβλ.) (14)
- εργασία (θεματικοί κύκλοι) (13)
- ευθανασία (σελ. 175 του σχολ. βιβλ.) (9)
- Ευνοιοκρατία (3)
- ευρώπη (σελ. 72 του σχολ. βιβλ.) (4)
- ηθική (θεματικοί κύκλοι) (7)
- Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές (11)
- θανατική ποινή (σελ.84 του σχολ. βιβλ.) (7)
- Θρησκεία (1)
- κάπνισμα (4)
- Καταλήψεις ( σελ. 175 του σχολ. βιβλίου ) (2)
- καταναλωτισμός (σελ.121 του σχολ. βιβλ.) (6)
- κινητό τηλέφωνο (10)
- Κλωνοποίηση (σελ. 178 του σχολ. βιβλ.) (5)
- κοινωνικός κομφορμισμός (4)
- Κριτική (2)
- λαϊκότητα και λαϊκισμός (σελ.176 του σχολ. βιβλ.) (8)
- Μ.Μ.Ε (θεματικοί κύκλοι) (11)
- μαζοποίηση (σελ.115 του σχολ. βιβλ.) (9)
- μεσσιανισμός (σελ.250 του σχολ. βιβλ.) (5)
- μνημεία (σελ.133 του σχολ. βιβλ.) (23)
- οικογένεια (σελ. 203 του σχολ. βιβλ.) (5)
- οικονομία (3)
- οικονομική κρίση (1)
- παγκοσμιοποίηση (σελ. 72 του σχολ. βιβλ.) (5)
- παιδεία (σελ. 24 του σχολ. βιβλ.) (68)
- Παραδεγμένα ( σελ. 155 του σχολικού βιβλ. ) (1)
- παράδοση (θεματικοί κύκλοι) (11)
- περιβάλλον (σελ. 41 του σχολ. βιβλ.) (36)
- Πνευματικοί άνθρωποι (σελ 117 του σχολ. βιβλ.) (10)
- πόλεμος και ειρήνη (σελ. 81 του σχολ. βιβλ.) (9)
- Πολιτικός λόγος (σελ.68 του σχολ. βιβλίου) (4)
- προπαγάνδα (σελ. 78 του σχολ. βιβλ.) (9)
- Πυρηνική ενέργεια (10)
- ρατσισμός (σελ. 78 του σχολ. βιβλ.) (26)
- ρόλος του επιστήμονα (σελ. 99 του σχολ. βιβλ.) (4)
- σεβασμός (6)
- στερεότυπα (σελ. 78 του σχολ. βιβλ.) (15)
- σύγχρονες αντιφάσεις (θεματικοί κύκλοι ) (22)
- τέχνη (θεματικοί κύκλοι ) (16)
- Τεχνολογία (12)
- τουρισμός (σελ.133 του σχολ. βιβλ.) (3)
- τροχαία ατυχήματα (σελ.34 του σχολ. βιβλ.) (16)
- υγεία (3)
- φεμινισμός (6)
- φυσιολογικό-δημιουργικό-παθολογικό άγχος (5)
- χρόνος (διαχείριση) (2)
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
1. Να σχολιάσετε τη γλώσσα του κειμένου. Απάντηση Εξετάζουμε: - αν είναι κυριολεκτική, μεταφορική, ποιητική - τη σαφήνεια και τη...
-
(σελ. 68 - 69 και 76 του σχολικού βιβλίου) Στο μαθητή μου Γιώργο Π. που εντόπισε την παράλειψη 1. Λογική επιχειρηματολογία. 2. Έντονη συνα...
-
Τα video που ακολουθούν μπορούν να βοηθήσουν τους μαθητές να κάνουν μια πολύ καλή επανάληψη με έναν "ασυνήθιστο" για τα ελληνικά δ...
-
1. Με ποιον τρόπο έχει αναπτυχθεί η παράγραφος; Απάντηση v Ορισμός (πρέπει να αναφέρουμε την έννοια της οποίας δίνεται ο ορισμός. Σ...
-
1.Με ποια μέσα ο συγγραφέας γίνεται σαφής, κάνει ζωντανό το λόγο του και επικοινωνεί με τον αναγνώστη; Απάντηση Συνηθέστερα μέσα είναι: το...
-
-Βλέπε και το σχολ. βιβλίο Έκφραση Έκθεση Γ΄ Λυκείου σελ.166 και 171- (Αποσπάσματα από δουλειά του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισ...
-
-Καλό είναι να γνωρίζουμε και τις δύο όψεις του νομίσματος- (αποσπάσματα από κείμενο που αλίευσα από το Physics 4 u ) Εισαγωγή Με ...
-
(Αποσπάσματα από δουλειά του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου) Η επιστολή είναι γραπτός λόγος που χρησιμοποιούμε, για να επικοιν...
-
[...] Όσον αφορά τώρα την κοινωνική προσαρμογή, την ένταξη του ατόμου στην κοινωνία, την οποία λέμε και αλλιώς κοινωνικοποίηση, πρέπει ν...
-
Μου έστειλαν με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο τα δυο κείμενα , το πρώτο της Ακαδημίας Αθηνών και το δεύτερο από το οποίο (χάριν συντομίας) σταχ...