Αθήνα
Η είδηση για χρήση απαγορευμένων ουσιών στην ελληνική ομάδα άρσης βαρών ήρθε να υπενθυμίσει το πρόβλημα του ντόπινγκ, ένα φαινόμενο που χρονολογείται από τον 19ο αιώνα και πρόκειται να συνεχιστεί σε εξελιγμένες μορφές, ακόμα και με τη χρήση της γενετικής μηχανικής.
Αν και οι άνθρωποι ανέκαθεν αναζητούσαν χημικά μέσα για την ενίσχυση των επιδόσεών τους, τα πρώτα περιστατικά ντόπινγκ στον αθλητισμό χρονολογούνται στον προπερασμένου αιώνα. Ο Αμπρααμ Γουντ, ένας από τους συμμετέχοντες σε αγώνα δρόμου αντοχής που πραγματοποιήθηκε στη Βρετανία, δήλωσε το 1807 ότι είχε χρησιμοποιήσει λάβδανο (βάμμα οπίου) για να παραμείνει ξύπνιος και να αντέξει την κακουχία για ένα 24ωρο.
Στον Ολυμπιακό μαραθώνιο του 1904, ο Αμερικανός Τόμας Χικς κέρδισε χάρη στον προπονητή του, ο οποίος του έκανε υποδερμικές ενέσεις στριχνίνης, μιας τοξικής ουσίας με διεγερτική δράση. Στους Ολυμπιακούς του Βερολίνου το 1936, αναφέρονται οι πρώτες περιπτώσεις χρήσης βενζεδρίνης, μιας ουσίας στην ομάδα των αμφεταμινών.
Η μεγάλη υπόθεση των στεροειδών αναβολικών άνοιξε το 1954, όταν εμφανίστηκαν οι πρώτες μαρτυρίες για τη χρήση τεστοστερόνης από τη ρωσική ομάδα άρσης βαρών.
Μετά την απαγόρευση του ντόπινγκ το 1928 από την IAAF, το 1966 από τη FIFA και το 1967 από τη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή, προπονητές και αθλητές αναζητούν όλο πιο εξεζητημένα χημικά μέσα, ώστε να αυξάνουν τις επιδόσεις χωρίς να γίνονται αντιληπτοί.
Από τη δεκαετία του 1990 έχει γίνει πολύς λόγος για το μονταφινίλ, ένα διεγερτικό φάρμακο κατά της ναρκοληψίας που αυξάνει τις νοητικές και σωματικές επιδόσεις, καθώς και για το διαβόητο πλέον THG (τετραϋδρογεστρινόνη), που χρησιμοποιήθηκε μεταξύ άλλων από την έκπτωτη Αμερικανίδα αθλήτρια Μάριον Τζόουνς.
...
Στα σχεδιασμένα φάρμακα αναμένεται να προστεθεί τα επόμενα χρόνια και το λεγόμενο γονιδιακό ντοπάρισμα, το οποίο η WADA (Παγκόσμια Υπηρεσία Αντι-ντόπινγκ) ορίζει ως τη «μη θεραπευτική χρήση κυττάρων, γονιδίων, γενετικών στοιχείων, ή την τροποποίηση της γονιδιακής έκφρασης, με τη δυνατότητα βελτίωσης της αθλητικής απόδοσης».
...
Η WADA έχει ήδη απαγορεύσει προληπτικά το γονιδιακό ντόπινγκ, είναι όμως αμφίβολο το κατά πόσο η απαγόρευση θα εμποδίσει και τη χρήση του στην πράξη.
*Οι ουσίες που σύμφωνα με τις πρώτες εξετάσεις χρησιμοποίησαν οι Έλληνες αρσιβαρίστες δεν θα ανακοινωθούν μέχρι την επανάληψη του ελέγχου. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, ανιχνεύθηκε η τρενβολόνη (ή τριενολόνη), ένα στεροειδές αναβολικό που χρησιμοποιείται από ορισμένους εκτροφείς στις ΗΠΑ για την αύξηση της μυικής μάζας των βοοειδών. Στην Ευρώπη η χρήση της απαγορεύεται και στα ζώα. Εκτός από τρενβολόνη λέγεται ότι ανιχνεύθηκε ένα αντιοιστρογόνο (τα στεροειδή αναβολικά μπορεί να αυξήσουν τα επίπεδα των θηλυκών ορμονών), καθώς και βουπρενορφίνη, ένα ισχυρό οπιοειδές αναλγητικό που χρησιμοποιείται και ως υποκατάστατο της ηρωίνης.
Έκθεση Λυκείου: Θεωρία, Ασκήσεις, Θεματικές ενότητες, Διαγωνίσματα, Επανάληψη, Θέματα Πανελλαδικών Εξετάσεων Αυτή η σελίδα εξυπηρετεί καθαρά διδακτικές ανάγκες
θέματα
- Α ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ-ΣΧΟΛΙΑ (196)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΑΡΘΡΟ (σελ. 166 του σχολ. βιβλ.) (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΔΟΚΙΜΙΟ (σελ. 109 του σχολ. βιβλ.) (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΕΠΙΦΥΛΛΙΔΑ (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΟΜΙΛΙΑ - ΕΙΣΗΓΗΣΗ (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΙΞΗ (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΕΙΔΩΝ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ (3)
- Α1 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΠΕΙΘΩ) (σελ. 11-46 του σχολ. βιβλ.) (6)
- Α2 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ-ΣΥΝΟΧΗ) (3)
- Α3 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΓΛΩΣΣΑ-ΥΦΟΣ) (1)
- Α4 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΟΡΓΑΝΩΣΗ-ΔΟΚΙΜΙΟ) (σελ. 109 του σχολ. βιβλ.) (1)
- Α5 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΤΕΧΝΙΚΕΣ) (1)
- Α6 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΛΕΞΙΛΟΓΙΚΕΣ) (1)
- Α7 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΣΥΝΤΑΞΗ) (1)
- αθλητισμός(σελ. 167 του σχολ. βιβλ.) (21)
- αλτρουισμός(σελ. 161 του σχολ. βιβλ.) (9)
- ΑΜΕΑ άτομα με ειδικές ανάγκες (9)
- Ανακύκλωση (σελ. 41 του σχολ. βιβλ.) (6)
- Ανθρωπική αρχή (2)
- ανθρώπινα δικαιώματα(σελ. 39 του σχολ. βιβλ.) (14)
- ανθρωπισμός (σελ. 240 του σχολ. βιβλίου) (3)
- βία και εγκληματικότητα (18)
- βιβλίο (13)
- Γέλιο (2)
- γλώσσα (σελ.220 του σχολ. βιβλ.) (21)
- Δημοκρατία (4)
- διαδίκτυο(σελ. 194 του σχολ. βιβλ.) (42)
- διάλογος (5)
- διαφήμιση (σελ. 50 του σχολ. βιβλ.) (19)
- εθελοντισμός (σελ. 162 του σχολ. βιβλ.) (11)
- εθνικισμός (σελ. 241 του σχολ. βιβλ.) (10)
- Εξαρτήσεις (4)
- επιστημονική πρόοδος (σελ. 99 του σχολ. βιβλ.) (14)
- εργασία (θεματικοί κύκλοι) (13)
- ευθανασία (σελ. 175 του σχολ. βιβλ.) (9)
- Ευνοιοκρατία (3)
- ευρώπη (σελ. 72 του σχολ. βιβλ.) (4)
- ηθική (θεματικοί κύκλοι) (7)
- Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές (11)
- θανατική ποινή (σελ.84 του σχολ. βιβλ.) (7)
- Θρησκεία (1)
- κάπνισμα (4)
- Καταλήψεις ( σελ. 175 του σχολ. βιβλίου ) (2)
- καταναλωτισμός (σελ.121 του σχολ. βιβλ.) (6)
- κινητό τηλέφωνο (10)
- Κλωνοποίηση (σελ. 178 του σχολ. βιβλ.) (5)
- κοινωνικός κομφορμισμός (4)
- Κριτική (2)
- λαϊκότητα και λαϊκισμός (σελ.176 του σχολ. βιβλ.) (8)
- Μ.Μ.Ε (θεματικοί κύκλοι) (11)
- μαζοποίηση (σελ.115 του σχολ. βιβλ.) (9)
- μεσσιανισμός (σελ.250 του σχολ. βιβλ.) (5)
- μνημεία (σελ.133 του σχολ. βιβλ.) (23)
- οικογένεια (σελ. 203 του σχολ. βιβλ.) (5)
- οικονομία (3)
- οικονομική κρίση (1)
- παγκοσμιοποίηση (σελ. 72 του σχολ. βιβλ.) (5)
- παιδεία (σελ. 24 του σχολ. βιβλ.) (68)
- Παραδεγμένα ( σελ. 155 του σχολικού βιβλ. ) (1)
- παράδοση (θεματικοί κύκλοι) (11)
- περιβάλλον (σελ. 41 του σχολ. βιβλ.) (36)
- Πνευματικοί άνθρωποι (σελ 117 του σχολ. βιβλ.) (10)
- πόλεμος και ειρήνη (σελ. 81 του σχολ. βιβλ.) (9)
- Πολιτικός λόγος (σελ.68 του σχολ. βιβλίου) (4)
- προπαγάνδα (σελ. 78 του σχολ. βιβλ.) (9)
- Πυρηνική ενέργεια (10)
- ρατσισμός (σελ. 78 του σχολ. βιβλ.) (26)
- ρόλος του επιστήμονα (σελ. 99 του σχολ. βιβλ.) (4)
- σεβασμός (6)
- στερεότυπα (σελ. 78 του σχολ. βιβλ.) (15)
- σύγχρονες αντιφάσεις (θεματικοί κύκλοι ) (22)
- τέχνη (θεματικοί κύκλοι ) (16)
- Τεχνολογία (12)
- τουρισμός (σελ.133 του σχολ. βιβλ.) (3)
- τροχαία ατυχήματα (σελ.34 του σχολ. βιβλ.) (16)
- υγεία (3)
- φεμινισμός (6)
- φυσιολογικό-δημιουργικό-παθολογικό άγχος (5)
- χρόνος (διαχείριση) (2)
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
1. Να σχολιάσετε τη γλώσσα του κειμένου. Απάντηση Εξετάζουμε: - αν είναι κυριολεκτική, μεταφορική, ποιητική - τη σαφήνεια και τη...
-
(σελ. 68 - 69 και 76 του σχολικού βιβλίου) Στο μαθητή μου Γιώργο Π. που εντόπισε την παράλειψη 1. Λογική επιχειρηματολογία. 2. Έντονη συνα...
-
1.Με ποια μέσα ο συγγραφέας γίνεται σαφής, κάνει ζωντανό το λόγο του και επικοινωνεί με τον αναγνώστη; Απάντηση Συνηθέστερα μέσα είναι: το...
-
1. Με ποιον τρόπο έχει αναπτυχθεί η παράγραφος; Απάντηση v Ορισμός (πρέπει να αναφέρουμε την έννοια της οποίας δίνεται ο ορισμός. Σ...
-
(Αποσπάσματα από δουλειά του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου) Η επιστολή είναι γραπτός λόγος που χρησιμοποιούμε, για να επικοιν...
-
-Βλέπε και το σχολ. βιβλίο Έκφραση Έκθεση Γ΄ Λυκείου σελ.166 και 171- (Αποσπάσματα από δουλειά του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισ...
-
Τα video που ακολουθούν μπορούν να βοηθήσουν τους μαθητές να κάνουν μια πολύ καλή επανάληψη με έναν "ασυνήθιστο" για τα ελληνικά δ...
-
[...] Όσον αφορά τώρα την κοινωνική προσαρμογή, την ένταξη του ατόμου στην κοινωνία, την οποία λέμε και αλλιώς κοινωνικοποίηση, πρέπει ν...
-
-Καλό είναι να γνωρίζουμε και τις δύο όψεις του νομίσματος- (αποσπάσματα από κείμενο που αλίευσα από το Physics 4 u ) Εισαγωγή Με ...
-
(σελ.84 και 188 του σχολικού βιβλίου) Στο μαθητή μου Γιώργο Π. που εντόπισε την παράλειψη 1.Ο επιστημονικός λόγος είναι λόγος περι...