Σαβ, 07/19/2008 - 17:05 (από το διαδίκτυο-ΠΗΓΗ:http://www.e-write.gr/posts/360)
αποσπάσματα
Τα τελευταία λίγα χρόνια προβάλλονται διεθνώς στην τηλεόραση με μεγάλη(;) επιτυχία σειρές που έχουν σαν θέμα τη ζωή και τα… πάθη μιας άσχημης νεαρής γυναίκας.
............................................................................
Είναι αυτές οι σειρές αντικομφορμιστικές; Θέλουν απλά να δείξουν ότι μια άσχημη γυναίκα μπορεί να είναι πρωταγωνίστρια σε ένα κόσμο όπου το υποκειμενικό εξωτερικό κάλλος μοιάζει να είναι το μόνο διαβατήριο για την εργασιακή και κοινωνική καταξίωση; Φαινομενικά αυτό θέλουν να πιστέψουμε οι δημιουργοί τους. Λίγο πολύ σε όλες αυτές τις σειρές, ένα εξαιρετικά ‘άσχημο’ κορίτσι (πάντα με τα προκαθορισμένα πρότυπα των οίκων μόδας και των ινστιτούτων ‘ομορφιάς’) πιάνει δουλειά σε μια μεγάλη εταιρεία και αφού αντιμετωπίζει στην αρχή την προκλητική απέχθεια των συναδέλφων της, στο τέλος πετυχαίνει (πάντα με επιχειρηματικούς όρους) και γίνεται αγαπητή και διάσημη. Επίσης, μεταμορφώνεται ως διά μαγείας σε μια ‘καλλονή’.
Υποτίθεται ότι η σειρά είναι ενάντια στις διακρίσεις και ότι μια ‘άσχημη’ κοπέλα είναι το ίδιο ικανή και αξιόλογη με μια ‘όμορφη’. Τότε γιατί στο τέλος η ‘άσκημη’ γίνεται απαραιτήτως ‘όμορφη’; Γιατί η ‘άσχημη’ πρέπει να αποδείξει πολλά παραπάνω από μια ‘όμορφη’; Γιατί έτσι είναι η πραγματικότητα, θα πουν κάποιοι. Ακόμα και έτσι να είναι η πραγματικότητα –κάτι που δεν αποδεικνύεται- ακόμα και αν οι άνθρωποι είναι τόσο ρηχοί και μοχθηροί όσο θέλει να τους παρουσιάσει η σειρά, τότε γιατί αφού αποδεικνύει την αξία της, η ‘άσχημη’ μεταμορφώνεται σε ‘όμορφη’; Τελικά, το μήνυμα της σειράς μοιάζει να είναι ότι σε κάθε περίπτωση όλες πρέπει να δείχνουν ‘όμορφες’ σύμφωνα με τα διαφημιζόμενα πρότυπα.
Το σημαντικότερο, πιο ύπουλο στοιχείο που δίνει και τον τίτλο του παρόντος είναι η προπαγάνδα για τον τρόπο ζωής. Σε όλες αυτές τις σειρές η πρωταγωνίστρια δουλεύει σαν σκλάβα, δεν παραπονιέται ποτέ, αμείβεται άθλια και είναι και απόλυτα ευχαριστημένη. Θαυμάζει τα αφεντικά της και γενικά τους ανθρώπους που έχουν χρήμα, είναι διάσημοι και μέλη της νομενκλατούρας. Κάποια στιγμή, αφού αποδείξει την αξία της, η ‘άσχημη’ καταφέρνει να γίνει και η ίδια μέλος της αριστοκρατίας. Ακόμα και σε αυτόν τον παραμυθένιο κόσμο της σειράς, η αλήθεια δεν αποκρύπτεται εντελώς: οι συνάδελφοι και συναδέλφισσες της ‘άσχημης’ παραμένουν στην κατάσταση σκλαβιάς. Έτσι το δίδαγμα βγαίνει αβίαστα: δούλευε σαν το σκυλί, μη σηκώνεις κεφάλι και ίσως κάποια στιγμή ανταμειφθείς............................................................
Η προπαγάνδα της οικογένειας αυτής των σειρών με πρωταγωνίστρια μια ‘άσχημη’ κοπέλα στοχεύει στην ιδεολογική καθυπόταξη των τηλεθεατών. Δούλευε και μη ερεύνα. Αν είσαι ‘άσχημος’, κοίτα να γίνεις ‘όμορφος’. Οι εργαζόμενοι άνθρωποι, οι αξιοπρεπείς καταπιεζόμενοι αυτής της κοινωνίας δεν έχουν ανάγκη από πλαστά πρότυπα ομορφιάς και από ιδεολογίες που προτρέπουν στην υποταγή, την αντιπαλότητα με τους συναδέλφους και την προσμονή να γίνουν και αυτοί κάποτε καταπιεστές στην θέση των καταπιεστών τους.
Έκθεση Λυκείου: Θεωρία, Ασκήσεις, Θεματικές ενότητες, Διαγωνίσματα, Επανάληψη, Θέματα Πανελλαδικών Εξετάσεων Αυτή η σελίδα εξυπηρετεί καθαρά διδακτικές ανάγκες
θέματα
- Α ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ-ΣΧΟΛΙΑ (196)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΑΡΘΡΟ (σελ. 166 του σχολ. βιβλ.) (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΔΟΚΙΜΙΟ (σελ. 109 του σχολ. βιβλ.) (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΕΠΙΦΥΛΛΙΔΑ (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΟΜΙΛΙΑ - ΕΙΣΗΓΗΣΗ (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΙΞΗ (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΕΙΔΩΝ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ (3)
- Α1 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΠΕΙΘΩ) (σελ. 11-46 του σχολ. βιβλ.) (6)
- Α2 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ-ΣΥΝΟΧΗ) (3)
- Α3 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΓΛΩΣΣΑ-ΥΦΟΣ) (1)
- Α4 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΟΡΓΑΝΩΣΗ-ΔΟΚΙΜΙΟ) (σελ. 109 του σχολ. βιβλ.) (1)
- Α5 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΤΕΧΝΙΚΕΣ) (1)
- Α6 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΛΕΞΙΛΟΓΙΚΕΣ) (1)
- Α7 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΣΥΝΤΑΞΗ) (1)
- αθλητισμός(σελ. 167 του σχολ. βιβλ.) (21)
- αλτρουισμός(σελ. 161 του σχολ. βιβλ.) (9)
- ΑΜΕΑ άτομα με ειδικές ανάγκες (9)
- Ανακύκλωση (σελ. 41 του σχολ. βιβλ.) (6)
- Ανθρωπική αρχή (2)
- ανθρώπινα δικαιώματα(σελ. 39 του σχολ. βιβλ.) (14)
- ανθρωπισμός (σελ. 240 του σχολ. βιβλίου) (3)
- βία και εγκληματικότητα (18)
- βιβλίο (13)
- Γέλιο (2)
- γλώσσα (σελ.220 του σχολ. βιβλ.) (21)
- Δημοκρατία (4)
- διαδίκτυο(σελ. 194 του σχολ. βιβλ.) (42)
- διάλογος (5)
- διαφήμιση (σελ. 50 του σχολ. βιβλ.) (19)
- εθελοντισμός (σελ. 162 του σχολ. βιβλ.) (11)
- εθνικισμός (σελ. 241 του σχολ. βιβλ.) (10)
- Εξαρτήσεις (4)
- επιστημονική πρόοδος (σελ. 99 του σχολ. βιβλ.) (14)
- εργασία (θεματικοί κύκλοι) (13)
- ευθανασία (σελ. 175 του σχολ. βιβλ.) (9)
- Ευνοιοκρατία (3)
- ευρώπη (σελ. 72 του σχολ. βιβλ.) (4)
- ηθική (θεματικοί κύκλοι) (7)
- Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές (11)
- θανατική ποινή (σελ.84 του σχολ. βιβλ.) (7)
- Θρησκεία (1)
- κάπνισμα (4)
- Καταλήψεις ( σελ. 175 του σχολ. βιβλίου ) (2)
- καταναλωτισμός (σελ.121 του σχολ. βιβλ.) (6)
- κινητό τηλέφωνο (10)
- Κλωνοποίηση (σελ. 178 του σχολ. βιβλ.) (5)
- κοινωνικός κομφορμισμός (4)
- Κριτική (2)
- λαϊκότητα και λαϊκισμός (σελ.176 του σχολ. βιβλ.) (8)
- Μ.Μ.Ε (θεματικοί κύκλοι) (11)
- μαζοποίηση (σελ.115 του σχολ. βιβλ.) (9)
- μεσσιανισμός (σελ.250 του σχολ. βιβλ.) (5)
- μνημεία (σελ.133 του σχολ. βιβλ.) (23)
- οικογένεια (σελ. 203 του σχολ. βιβλ.) (5)
- οικονομία (3)
- οικονομική κρίση (1)
- παγκοσμιοποίηση (σελ. 72 του σχολ. βιβλ.) (5)
- παιδεία (σελ. 24 του σχολ. βιβλ.) (68)
- Παραδεγμένα ( σελ. 155 του σχολικού βιβλ. ) (1)
- παράδοση (θεματικοί κύκλοι) (11)
- περιβάλλον (σελ. 41 του σχολ. βιβλ.) (36)
- Πνευματικοί άνθρωποι (σελ 117 του σχολ. βιβλ.) (10)
- πόλεμος και ειρήνη (σελ. 81 του σχολ. βιβλ.) (9)
- Πολιτικός λόγος (σελ.68 του σχολ. βιβλίου) (4)
- προπαγάνδα (σελ. 78 του σχολ. βιβλ.) (9)
- Πυρηνική ενέργεια (10)
- ρατσισμός (σελ. 78 του σχολ. βιβλ.) (26)
- ρόλος του επιστήμονα (σελ. 99 του σχολ. βιβλ.) (4)
- σεβασμός (6)
- στερεότυπα (σελ. 78 του σχολ. βιβλ.) (15)
- σύγχρονες αντιφάσεις (θεματικοί κύκλοι ) (22)
- τέχνη (θεματικοί κύκλοι ) (16)
- Τεχνολογία (12)
- τουρισμός (σελ.133 του σχολ. βιβλ.) (3)
- τροχαία ατυχήματα (σελ.34 του σχολ. βιβλ.) (16)
- υγεία (3)
- φεμινισμός (6)
- φυσιολογικό-δημιουργικό-παθολογικό άγχος (5)
- χρόνος (διαχείριση) (2)
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
1. Να σχολιάσετε τη γλώσσα του κειμένου. Απάντηση Εξετάζουμε: - αν είναι κυριολεκτική, μεταφορική, ποιητική - τη σαφήνεια και τη...
-
(σελ. 68 - 69 και 76 του σχολικού βιβλίου) Στο μαθητή μου Γιώργο Π. που εντόπισε την παράλειψη 1. Λογική επιχειρηματολογία. 2. Έντονη συνα...
-
1.Με ποια μέσα ο συγγραφέας γίνεται σαφής, κάνει ζωντανό το λόγο του και επικοινωνεί με τον αναγνώστη; Απάντηση Συνηθέστερα μέσα είναι: το...
-
1. Με ποιον τρόπο έχει αναπτυχθεί η παράγραφος; Απάντηση v Ορισμός (πρέπει να αναφέρουμε την έννοια της οποίας δίνεται ο ορισμός. Σ...
-
1. Αν έπρεπε να χωρίσετε την παράγραφο σε δύο μικρότερες σε ποιο σημείο θα τη χωρί ζατε και γιατί ; Απάντηση Οδηγός ...
-
-Βλέπε και το σχολ. βιβλίο Έκφραση Έκθεση Γ΄ Λυκείου σελ.166 και 171- (Αποσπάσματα από δουλειά του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισ...
-
ΚΕΙΜΕΝΟ | ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΓΓΕΛΙΔΗΣ (dimitrisangelidis@gmail.com) Η γλώσσα της εξουσίας Κατηγορούμε συχνά τους πολιτικούς ότι χρησιμοποιούν γλώσσα ...
-
(Αποσπάσματα από δουλειά του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου) Η επιστολή είναι γραπτός λόγος που χρησιμοποιούμε, για να επικοιν...
-
(Αποσπάσματα από δουλειά του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου) ΟΜΙΛΙΑ Το εν λόγω κειμενικό είδος απαιτεί από την πλευρά το...
-
Μου έστειλαν με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο τα δυο κείμενα , το πρώτο της Ακαδημίας Αθηνών και το δεύτερο από το οποίο (χάριν συντομίας) σταχ...