Οι σοβινιστές άνδρες κερδίζουν περισσότερα χρήματα, δείχνει έρευνα. Οι σεξιστές άνδρες κερδίζουν 10.730 ευρώ τον χρόνο περισσότερα απ΄ ό,τι οι άνδρες με πιο προοδευτικές απόψεις
Υπάρχει λοιπόν ελπίδα και για τους σοβινιστές άνδρες. Αμερικανοί επιστήμονες ανακάλυψαν ότι οι σεξιστές, εκείνοι δηλαδή που πιστεύουν ότι η θέση μιας γυναίκας είναι στην κουζίνα, κερδίζουν πολύ περισσότερα χρήματα από τους άνδρες που έχουν πιο σύγχρονη σκέψη και θεωρούν πως οι γυναίκες θα πρέπει να έχουν ίσα δικαιώματα. Πόσα περισσότερα; Περίπου 10.730 ευρώ τον χρόνο, ποσό διόλου ευκαταφρόνητο.
Αντίστοιχα, οι γυναίκες που έχουν πιο φεμινιστικές απόψεις κερδίζουν κι εκείνες περισσότερα από τις ομόφυλές τους με παραδοσιακές απόψεις, όμως η διαφορά στους μισθούς τους φθάνει τα 1.893 ευρώ.
Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Φλόριντας πήραν συνεντεύξεις από 12.686 άνδρες και γυναίκες το 1979 και άλλες τρεις φορές έκτοτε- η τελευταία το 2005. Την πρώτη φορά που συνομίλησαν με τους ερευνητές, οι εθελοντές ήταν ηλικίας μεταξύ 14 και 22 ετών. Ρωτήθηκαν εάν πίστευαν ότι μια γυναίκα πρέπει να μένει σπίτι της, εάν το γεγονός ότι οι γυναίκες εργάζονται, μπορεί να οδηγήσει τα παιδιά τους στην εγκληματικότητα και εάν η γυναίκα θα πρέπει να φροντίζει την οικογένειά της.
Οι απαντήσεις
Πολλοί περισσότεροι άνδρες απάντησαν θετικά και στις τρεις ερωτήσεις, παρ΄ ότι η διαφορά μεταξύ των απαντήσεων ανδρών και γυναικών μειώθηκε σημαντικά καθώς περνούσαν τα χρόνια. Όμως όταν οι άνδρες κλήθηκαν το 2005 να δηλώσουν τους μισθούς τους, εμφανίσθηκε ένα εντυπωσιακό εύρημα. Εκείνοι που είχαν πιο «παραδοσιακές» απόψεις- τις οποίες κάποιοι θα χαρακτήριζαν σοβινιστικές- αποδείχθηκε ότι κέρδιζαν πολύ περισσότερα από τους προοδευτικούς.
Η έρευνα αυτή, που διήρκεσε 26 χρόνια, δημοσιεύθηκε στο τελευταίο τεύχος της αμερικανικής Επιθεώρησης Εφηρμοσμένης Ψυχολογίας. Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι σεξιστές φαίνεται να κερδίζουν παραπάνω χρήματα ακόμα και όταν παράγοντες όπως η μόρφωση, η περιπλοκότητα της δουλειάς και ο αριθμός των ωρών εργασίας ληφθούν υπόψη. Ανακάλυψαν επίσης ότι τα ζευγάρια όπου και οι δύο σύζυγοι συμφωνούσαν πως το ιδανικό μέρος για τη γυναίκα είναι το σπίτι, κέρδιζαν πολύ περισσότερα από τα ζευγάρια που διαφωνούσαν μεταξύ τους για το θέμα αυτό.
Τα ζευγάρια
Ένας από τους επικεφαλής της έρευνας, ο Τίμοθι Τζαζ, από το Πανεπιστήμιο της Φλόριντας σχολίασε: «Αυτά τα αποτελέσματα δεν μπορούν να εξηγηθούν από το γεγονός ότι, στα παραδοσιακά ζευγάρια, υπάρχουν λιγότερες πιθανότητες να εργαστούν οι γυναίκες εκτός οικίας. Παρ΄ ότι αυτό παίζει κάποιο ρόλο στα ευρήματά μας, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι ακόμα και εάν λάβεις υπόψη σου όλους τους άλλους παράγοντες, οι παραδοσιακές γυναίκες πληρώνονται λιγότερο από τους παραδοσιακούς άνδρες για ίση εργασία».
Σύμφωνα με τον Αμερικανό επιστήμονα, τα ευρήματα μπορεί να εξηγηθούν από το γεγονός ότι οι σεξιστές άνδρες ιστορικά κερδίζουν περισσότερα και πλέον έχουν προσωπικό συμφέρον να διατηρήσουν την κατάσταση ως έχει. «Οι άνδρες με παραδοσιακές αξίες θέλουν να διατηρηθεί η ιστορική διάκριση μεταξύ δουλειάς και οικιακών ρόλων», τονίζει. «Η έρευνά μας αυτό αποδεικνύει.
Αυτό συμβαίνει και σήμερα στους χώρους εργασίας, όπου οι άνδρες και οι γυναίκες υποτίθεται ότι είναι ίσοι, τουλάχιστον στη συμμετοχή».
Πιο «παραδοσιακοί» οι θρησκευόμενοι
Η ΕΡΕΥΝΑ έδειξε επίσης ότι άνθρωποι των οποίων και οι δύο γονείς εργάζονταν εκτός σπιτιού τείνουν να έχουν πιο παραδοσιακές απόψεις για τους ρόλους των δύο φύλων και ότι ζευγάρια- άνδρες και γυναίκεςπου είναι θρησκευόμενα έχουν πιο παραδοσιακές απόψεις για τις προτεραιότητες κάθε φύλου. Την προηγούμενη εβδομάδα, το Συντηρητικό Κόμμα της Βρετανίας υπολόγισε ότι θα χρειασθεί να περάσουν 187 χρόνια πριν οι γυναίκες αποκτήσουν ίσους μισθούς με τους άνδρες στη χώρα αυτή.
Η Μαγκνταλένα Ζάβις, ψυχολόγος στο Πανεπιστήμιο Ουιντσέστερ, λέει ότι οι διαφορές στους μισθούς μπορεί να οφείλονται σε διάφορους παράγοντες:
«Μπορεί να σημαίνει ότι οι πιο παραδοσιακοί άνδρες ενδιαφέρονται για την εξουσία, τόσο με την έννοια της πρόσβασης σε χρήματα αλλά και με την έννοια μιας πειθήνιας γυναίκας. Μια άλλη θεωρία βασίζεται στο ότι οι ιδιοκτήτες κάποιας εταιρείας είναι πιο πιθανό να δώσουν προαγωγή σε άνδρες οι οποίοι είναι οι μόνοι που εργάζονται στην οικογένειά τους, παρά σε γυναίκες των οποίων οι σύζυγοι εργάζονται».
Έκθεση Λυκείου: Θεωρία, Ασκήσεις, Θεματικές ενότητες, Διαγωνίσματα, Επανάληψη, Θέματα Πανελλαδικών Εξετάσεων Αυτή η σελίδα εξυπηρετεί καθαρά διδακτικές ανάγκες
θέματα
- Α ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ-ΣΧΟΛΙΑ (196)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΑΡΘΡΟ (σελ. 166 του σχολ. βιβλ.) (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΔΟΚΙΜΙΟ (σελ. 109 του σχολ. βιβλ.) (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΕΠΙΦΥΛΛΙΔΑ (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΟΜΙΛΙΑ - ΕΙΣΗΓΗΣΗ (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΙΞΗ (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΕΙΔΩΝ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ (3)
- Α1 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΠΕΙΘΩ) (σελ. 11-46 του σχολ. βιβλ.) (6)
- Α2 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ-ΣΥΝΟΧΗ) (3)
- Α3 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΓΛΩΣΣΑ-ΥΦΟΣ) (1)
- Α4 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΟΡΓΑΝΩΣΗ-ΔΟΚΙΜΙΟ) (σελ. 109 του σχολ. βιβλ.) (1)
- Α5 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΤΕΧΝΙΚΕΣ) (1)
- Α6 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΛΕΞΙΛΟΓΙΚΕΣ) (1)
- Α7 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΣΥΝΤΑΞΗ) (1)
- αθλητισμός(σελ. 167 του σχολ. βιβλ.) (21)
- αλτρουισμός(σελ. 161 του σχολ. βιβλ.) (9)
- ΑΜΕΑ άτομα με ειδικές ανάγκες (9)
- Ανακύκλωση (σελ. 41 του σχολ. βιβλ.) (6)
- Ανθρωπική αρχή (2)
- ανθρώπινα δικαιώματα(σελ. 39 του σχολ. βιβλ.) (14)
- ανθρωπισμός (σελ. 240 του σχολ. βιβλίου) (3)
- βία και εγκληματικότητα (18)
- βιβλίο (13)
- Γέλιο (2)
- γλώσσα (σελ.220 του σχολ. βιβλ.) (21)
- Δημοκρατία (4)
- διαδίκτυο(σελ. 194 του σχολ. βιβλ.) (42)
- διάλογος (5)
- διαφήμιση (σελ. 50 του σχολ. βιβλ.) (19)
- εθελοντισμός (σελ. 162 του σχολ. βιβλ.) (11)
- εθνικισμός (σελ. 241 του σχολ. βιβλ.) (10)
- Εξαρτήσεις (4)
- επιστημονική πρόοδος (σελ. 99 του σχολ. βιβλ.) (14)
- εργασία (θεματικοί κύκλοι) (13)
- ευθανασία (σελ. 175 του σχολ. βιβλ.) (9)
- Ευνοιοκρατία (3)
- ευρώπη (σελ. 72 του σχολ. βιβλ.) (4)
- ηθική (θεματικοί κύκλοι) (7)
- Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές (11)
- θανατική ποινή (σελ.84 του σχολ. βιβλ.) (7)
- Θρησκεία (1)
- κάπνισμα (4)
- Καταλήψεις ( σελ. 175 του σχολ. βιβλίου ) (2)
- καταναλωτισμός (σελ.121 του σχολ. βιβλ.) (6)
- κινητό τηλέφωνο (10)
- Κλωνοποίηση (σελ. 178 του σχολ. βιβλ.) (5)
- κοινωνικός κομφορμισμός (4)
- Κριτική (2)
- λαϊκότητα και λαϊκισμός (σελ.176 του σχολ. βιβλ.) (8)
- Μ.Μ.Ε (θεματικοί κύκλοι) (11)
- μαζοποίηση (σελ.115 του σχολ. βιβλ.) (9)
- μεσσιανισμός (σελ.250 του σχολ. βιβλ.) (5)
- μνημεία (σελ.133 του σχολ. βιβλ.) (23)
- οικογένεια (σελ. 203 του σχολ. βιβλ.) (5)
- οικονομία (3)
- οικονομική κρίση (1)
- παγκοσμιοποίηση (σελ. 72 του σχολ. βιβλ.) (5)
- παιδεία (σελ. 24 του σχολ. βιβλ.) (68)
- Παραδεγμένα ( σελ. 155 του σχολικού βιβλ. ) (1)
- παράδοση (θεματικοί κύκλοι) (11)
- περιβάλλον (σελ. 41 του σχολ. βιβλ.) (36)
- Πνευματικοί άνθρωποι (σελ 117 του σχολ. βιβλ.) (10)
- πόλεμος και ειρήνη (σελ. 81 του σχολ. βιβλ.) (9)
- Πολιτικός λόγος (σελ.68 του σχολ. βιβλίου) (4)
- προπαγάνδα (σελ. 78 του σχολ. βιβλ.) (9)
- Πυρηνική ενέργεια (10)
- ρατσισμός (σελ. 78 του σχολ. βιβλ.) (26)
- ρόλος του επιστήμονα (σελ. 99 του σχολ. βιβλ.) (4)
- σεβασμός (6)
- στερεότυπα (σελ. 78 του σχολ. βιβλ.) (15)
- σύγχρονες αντιφάσεις (θεματικοί κύκλοι ) (22)
- τέχνη (θεματικοί κύκλοι ) (16)
- Τεχνολογία (12)
- τουρισμός (σελ.133 του σχολ. βιβλ.) (3)
- τροχαία ατυχήματα (σελ.34 του σχολ. βιβλ.) (16)
- υγεία (3)
- φεμινισμός (6)
- φυσιολογικό-δημιουργικό-παθολογικό άγχος (5)
- χρόνος (διαχείριση) (2)
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
1. Να σχολιάσετε τη γλώσσα του κειμένου. Απάντηση Εξετάζουμε: - αν είναι κυριολεκτική, μεταφορική, ποιητική - τη σαφήνεια και τη...
-
1.Με ποια μέσα ο συγγραφέας γίνεται σαφής, κάνει ζωντανό το λόγο του και επικοινωνεί με τον αναγνώστη; Απάντηση Συνηθέστερα μέσα είναι: το...
-
1. Με ποιον τρόπο έχει αναπτυχθεί η παράγραφος; Απάντηση v Ορισμός (πρέπει να αναφέρουμε την έννοια της οποίας δίνεται ο ορισμός. Σ...
-
(σελ. 68 - 69 και 76 του σχολικού βιβλίου) Στο μαθητή μου Γιώργο Π. που εντόπισε την παράλειψη 1. Λογική επιχειρηματολογία. 2. Έντονη συνα...
-
Η φιλοσοφία του εναλλακτικού τουρισμού συνοψίζεται στη διαφύλαξη του περιβάλλοντος και των πόρων του τουριστικού προορισμού, στην ικανοποίησ...
-
(σελ.84 και 188 του σχολικού βιβλίου) Στο μαθητή μου Γιώργο Π. που εντόπισε την παράλειψη 1.Ο επιστημονικός λόγος είναι λόγος περι...
-
-Βλέπε και το σχολ. βιβλίο Έκφραση Έκθεση Γ΄ Λυκείου σελ.166 και 171- (Αποσπάσματα από δουλειά του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισ...
-
1. Αν έπρεπε να χωρίσετε την παράγραφο σε δύο μικρότερες σε ποιο σημείο θα τη χωρί ζατε και γιατί ; Απάντηση Οδηγός ...
-
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΙ ΠΑΙΔΕΙΑ [Αναδημοσίευση από το βιβλίο του Φ.Κ.Βώρου, Δοκίμια για την Παιδεία, σ.58-72] Α΄.Αρχή σοφίας είναι η σπουδή ...
-
Τα video που ακολουθούν μπορούν να βοηθήσουν τους μαθητές να κάνουν μια πολύ καλή επανάληψη με έναν "ασυνήθιστο" για τα ελληνικά δ...