Ο Μεγάλος Αδελφός είναι διαδικτυακός
Πηγή: εφημερίδα το βήμα
«O κίνδυνος μιας “πανοπτικής δημόσιας διοίκησης” αρχίζει να γίνεται αισθητός» σημείωνε πέρυσι με ανησυχία ο επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα της Νομικής του Πανεπιστημίου Αθηνών και Συνήγορος του Πολίτη κ.
Γ.Καμίνης. Εδώ και λίγες ημέρες τα κράτη-μέλη της ΕΕ καλούνται να εφαρμόσουν την Οδηγία 2006/24, η οποία προβλέπει το υποχρεωτικό «φακέλωμα» των δεδομένων κίνησης και θέσης (δηλαδή όχι του περιεχομένου των συνομιλιών) από τους παρόχους υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών (υπηρεσίες τηλεφωνίας και Διαδικτύου). Κοινώς, αφορά κάθε κίνηση που κάνουμε μέσω Διαδικτύου. Η τήρηση των αρχείων κυμαίνεται από έξι μήνες ως και δύο χρόνια, ανάλογα με τον σχετικό νόμο που θα ψηφίσουν τα κράτη-μέλη. Μέχρι στιγμής αντιδράσεις για την Οδηγία έχουν ξεκινήσει από τους Γάλλους, τους Γερμανούς, τους Αυστριακούς και τους Σουηδούς, ενώ πίσω από την ψήφισή της κρύβεται ο συνήθης ύποπτος: η Βρετανία. Επισήμως η εφαρμογή της νέας Οδηγίας ξεκίνησε τη Μεγάλη Δευτέρα.
Το πρώτο ερώτημα που γεννάται είναι αν οι πάροχοι μπορούν ή επιθυμούν να «φακελώσουν» τους πελάτες τους. Κύκλοι της αγοράς διαβεβαιώνουν ότι αφενός η διαχείριση και η αποθήκευση όλων αυτών των δεδομένων θα ανεβάσει το κόστος λειτουργίας τους και ότι αφετέρου κανένα σύστημα παρακολούθησης δεν λειτουργεί, τουλάχιστον επί του παρόντος. Το δεύτερο ερώτημα είναι η αποτελεσματικότητα του θεσμικού πλαισίου. Οι ανεξάρτητες αρχές έχουν σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό και πόρους, ενώ πολλοί λίγοι εκ των πολιτικών γνωρίζουν πραγματικά τις δυνατότητες του Διαδικτύου. Αυτό έχει ως άμεσο αποτέλεσμα τα λιγοστά νομοθετήματα να υστερούν δραματικά ως προς την πραγματικότητα. Το τρίτο και πλέον ανησυχητικό είναι η πανθομολογούμενη έλλειψη πληροφόρησης που έχουν οι πολίτες, αφού η ενημέρωση για αυτά τα θέματα είναι ελάχιστη.
Τα νέα είδη φακελώματος δεν σταματούν εκεί. Μάλιστα τα περισσότερα γίνονται με τη συγκατάθεσή μας. Κατά την εγγραφή μας σε σειρά διαδικτυακών υπηρεσιών ελάχιστοι διαβάζουν τους όρους χρήσης. Το ίδιο ισχύει και σε αντίστοιχες «προσφορές» σουπερμάρκετ και πολυκαταστημάτων. Τα προσωπικά μας δεδομένα είναι στην κυριολεξία στον αέρα.
Στις αρχές του περασμένου Μαρτίου η Google ανακοίνωσε ότι θα εγκαινιάσει την προβολή στοχευμένων διαφημίσεων, οι οποίες θα συναθροίζονται στην οθόνη βάσει των διαδικτυακών συνηθειών του χρήστη. Συγκεκριμένα, η Google θα παρακολουθεί τις ιστοσελίδες που επισκέπτονται οι κυβερνοναύτες και θα διαμορφώνουν το προφίλ τους. Ετσι θα προβάλλουν εξατομικευμένες διαφημίσεις σε κάθε χρήστη, στοχεύοντας σε υψηλά εταιρικά κέρδη. Ωστόσο η πρωτοβουλία έχει γνωρίσει σημαντικές αντιδράσεις, καθώς η νομιμότητά της είναι στον αέρα.
Στα τέλη του Μαρτίου η βρετανική εφημερίδα «Guardian» αποκάλυπτε ότι ένα νέο οδικό σύστημα επικοινωνίας, το λεγόμενο CVΙS, προωθείται από την Ευρωπαϊκή Ενωση. Το σχέδιο αποσκοπεί στο να παρέχει στον οδηγό πληροφορίες για την κίνηση, τα «έξυπνα» φανάρια και τη συντομότερη, αλλά και οικολογικότερη διαδρομή. Αλλά υπάρχει και μια μάλλον σκοτεινή πλευρά. Η συσκευή που θα είναι εργοστασιακά ενσωματωμένη στο όχημα θα δίνει «ραπόρτο» για τη θέση του αυτοκινήτου ανά πάσα ώρα και στιγμή. Μάλιστα οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες φέρεται ότι έχουν διαβεβαιώσει την Επιτροπή ότι το σύστημα θα μπορεί να είναι επιχειρησιακά έτοιμο ως το 2013, ενώ η ΕΕ έχει ζητήσει από τα κράτη-μέλη να αποδεσμεύσουν τη ραδιοσυχνότητα 5,9 Ghz για την ανάπτυξη του CVΙS.
Έκθεση Λυκείου: Θεωρία, Ασκήσεις, Θεματικές ενότητες, Διαγωνίσματα, Επανάληψη, Θέματα Πανελλαδικών Εξετάσεων Αυτή η σελίδα εξυπηρετεί καθαρά διδακτικές ανάγκες
θέματα
- Α ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ-ΣΧΟΛΙΑ (196)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΑΡΘΡΟ (σελ. 166 του σχολ. βιβλ.) (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΔΟΚΙΜΙΟ (σελ. 109 του σχολ. βιβλ.) (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΕΠΙΦΥΛΛΙΔΑ (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΟΜΙΛΙΑ - ΕΙΣΗΓΗΣΗ (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΙΞΗ (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΕΙΔΩΝ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ (3)
- Α1 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΠΕΙΘΩ) (σελ. 11-46 του σχολ. βιβλ.) (6)
- Α2 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ-ΣΥΝΟΧΗ) (3)
- Α3 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΓΛΩΣΣΑ-ΥΦΟΣ) (1)
- Α4 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΟΡΓΑΝΩΣΗ-ΔΟΚΙΜΙΟ) (σελ. 109 του σχολ. βιβλ.) (1)
- Α5 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΤΕΧΝΙΚΕΣ) (1)
- Α6 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΛΕΞΙΛΟΓΙΚΕΣ) (1)
- Α7 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΣΥΝΤΑΞΗ) (1)
- αθλητισμός(σελ. 167 του σχολ. βιβλ.) (21)
- αλτρουισμός(σελ. 161 του σχολ. βιβλ.) (9)
- ΑΜΕΑ άτομα με ειδικές ανάγκες (9)
- Ανακύκλωση (σελ. 41 του σχολ. βιβλ.) (6)
- Ανθρωπική αρχή (2)
- ανθρώπινα δικαιώματα(σελ. 39 του σχολ. βιβλ.) (14)
- ανθρωπισμός (σελ. 240 του σχολ. βιβλίου) (3)
- βία και εγκληματικότητα (18)
- βιβλίο (13)
- Γέλιο (2)
- γλώσσα (σελ.220 του σχολ. βιβλ.) (21)
- Δημοκρατία (4)
- διαδίκτυο(σελ. 194 του σχολ. βιβλ.) (42)
- διάλογος (5)
- διαφήμιση (σελ. 50 του σχολ. βιβλ.) (19)
- εθελοντισμός (σελ. 162 του σχολ. βιβλ.) (11)
- εθνικισμός (σελ. 241 του σχολ. βιβλ.) (10)
- Εξαρτήσεις (4)
- επιστημονική πρόοδος (σελ. 99 του σχολ. βιβλ.) (14)
- εργασία (θεματικοί κύκλοι) (13)
- ευθανασία (σελ. 175 του σχολ. βιβλ.) (9)
- Ευνοιοκρατία (3)
- ευρώπη (σελ. 72 του σχολ. βιβλ.) (4)
- ηθική (θεματικοί κύκλοι) (7)
- Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές (11)
- θανατική ποινή (σελ.84 του σχολ. βιβλ.) (7)
- Θρησκεία (1)
- κάπνισμα (4)
- Καταλήψεις ( σελ. 175 του σχολ. βιβλίου ) (2)
- καταναλωτισμός (σελ.121 του σχολ. βιβλ.) (6)
- κινητό τηλέφωνο (10)
- Κλωνοποίηση (σελ. 178 του σχολ. βιβλ.) (5)
- κοινωνικός κομφορμισμός (4)
- Κριτική (2)
- λαϊκότητα και λαϊκισμός (σελ.176 του σχολ. βιβλ.) (8)
- Μ.Μ.Ε (θεματικοί κύκλοι) (11)
- μαζοποίηση (σελ.115 του σχολ. βιβλ.) (9)
- μεσσιανισμός (σελ.250 του σχολ. βιβλ.) (5)
- μνημεία (σελ.133 του σχολ. βιβλ.) (23)
- οικογένεια (σελ. 203 του σχολ. βιβλ.) (5)
- οικονομία (3)
- οικονομική κρίση (1)
- παγκοσμιοποίηση (σελ. 72 του σχολ. βιβλ.) (5)
- παιδεία (σελ. 24 του σχολ. βιβλ.) (68)
- Παραδεγμένα ( σελ. 155 του σχολικού βιβλ. ) (1)
- παράδοση (θεματικοί κύκλοι) (11)
- περιβάλλον (σελ. 41 του σχολ. βιβλ.) (36)
- Πνευματικοί άνθρωποι (σελ 117 του σχολ. βιβλ.) (10)
- πόλεμος και ειρήνη (σελ. 81 του σχολ. βιβλ.) (9)
- Πολιτικός λόγος (σελ.68 του σχολ. βιβλίου) (4)
- προπαγάνδα (σελ. 78 του σχολ. βιβλ.) (9)
- Πυρηνική ενέργεια (10)
- ρατσισμός (σελ. 78 του σχολ. βιβλ.) (26)
- ρόλος του επιστήμονα (σελ. 99 του σχολ. βιβλ.) (4)
- σεβασμός (6)
- στερεότυπα (σελ. 78 του σχολ. βιβλ.) (15)
- σύγχρονες αντιφάσεις (θεματικοί κύκλοι ) (22)
- τέχνη (θεματικοί κύκλοι ) (16)
- Τεχνολογία (12)
- τουρισμός (σελ.133 του σχολ. βιβλ.) (3)
- τροχαία ατυχήματα (σελ.34 του σχολ. βιβλ.) (16)
- υγεία (3)
- φεμινισμός (6)
- φυσιολογικό-δημιουργικό-παθολογικό άγχος (5)
- χρόνος (διαχείριση) (2)
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
1. Να σχολιάσετε τη γλώσσα του κειμένου. Απάντηση Εξετάζουμε: - αν είναι κυριολεκτική, μεταφορική, ποιητική - τη σαφήνεια και τη...
-
(σελ. 68 - 69 και 76 του σχολικού βιβλίου) Στο μαθητή μου Γιώργο Π. που εντόπισε την παράλειψη 1. Λογική επιχειρηματολογία. 2. Έντονη συνα...
-
1.Με ποια μέσα ο συγγραφέας γίνεται σαφής, κάνει ζωντανό το λόγο του και επικοινωνεί με τον αναγνώστη; Απάντηση Συνηθέστερα μέσα είναι: το...
-
1. Με ποιον τρόπο έχει αναπτυχθεί η παράγραφος; Απάντηση v Ορισμός (πρέπει να αναφέρουμε την έννοια της οποίας δίνεται ο ορισμός. Σ...
-
(Αποσπάσματα από δουλειά του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου) Η επιστολή είναι γραπτός λόγος που χρησιμοποιούμε, για να επικοιν...
-
(σελ.84 και 188 του σχολικού βιβλίου) Στο μαθητή μου Γιώργο Π. που εντόπισε την παράλειψη 1.Ο επιστημονικός λόγος είναι λόγος περι...
-
1. Αν έπρεπε να χωρίσετε την παράγραφο σε δύο μικρότερες σε ποιο σημείο θα τη χωρί ζατε και γιατί ; Απάντηση Οδηγός ...
-
(Αποσπάσματα από δουλειά του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου) ΟΜΙΛΙΑ Το εν λόγω κειμενικό είδος απαιτεί από την πλευρά το...
-
-Βλέπε και το σχολ. βιβλίο Έκφραση Έκθεση Γ΄ Λυκείου σελ.166 και 171- (Αποσπάσματα από δουλειά του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισ...
-
1. Να ανιχνεύσετε τη λογική οργάνωση του κειμένου . Απάντηση Ο μαθητής καλείται να γράψει επιγραμματικά το λογικό διάγραμμα ...