Συνεντεύξεις εκδοτών
(αποσπάσματα)
Πηγή: εφημερίδα Καθημερινή
Θάνος Ψυχογιός: «Είναι πιθανό να χαθούν θέσεις εργασίας»
Από εμπορική άποψη, ποια είναι τα πλεονεκτήματα του ψηφιακού βιβλίου; Τα ψηφιακά βιβλία καθώς και τις συσκευές ανάγνωσης τα βλέπουμε ως μια πρόκληση και μια συναρπαστική ευκαιρία να επεκταθούμε. Θα διευρύνουν τα σημεία διάθεσης των βιβλίων μας (με την άμεση διανομή, χωρίς μεταφορικά έξοδα, σε όλα τα σημεία του κόσμου), θα προσεγγίσουν τους φανατικούς χρήστες των Η/Υ και μαζί και τους νέους. Παράλληλα, θα μειώσουν το κόστος από τις αποθήκες, επιστροφές, φθορές και θα προσφέρουν μια νέα δυνατότητα στα εξαντλημένα βιβλία να ξαναβγούν στην κυκλοφορία. Επίσης, θα οδηγήσουν στον εμπλουτισμό του περιεχομένου των βιβλίων με μουσική ή βίντεο και στη διαδραστική επικοινωνία του συγγραφέα με τους αναγνώστες.
Και τα μειονεκτήματα; Εχουν να κάνουν κυρίως με τη συναισθηματική σχέση του αναγνώστη με το βιβλίο. Ο χρήστης δεν θα μπορεί να αγγίξει το ηλεκτρονικό αρχείο, να απολαύσει τη μυρωδιά του τυπωμένου χαρτιού, να γυρίσει τις σελίδες νιώθοντας την αίσθηση του χαρτιού, να το δωρίσει με προσωπική αφιέρωση, ακόμη και να προσδιορίσει τα χαρακτηριστικά του αναγνώστη ο άλλος που τον βλέπει τι διαβάζει. Από εμπορική άποψη, το κύριο μειονέκτημα είναι οι τυχόν απώλειες θέσεων εργασίας από παραδοσιακούς κλάδους του βιβλίου - αν και το πιο πιθανό, πιστεύω, είναι απλώς να αλλάξει το περιεχόμενο των θέσεων εργασίας των εργαζομένων του κλάδου.
Και αν στο μέλλον το ψηφιακό «εκτοπίσει» πλήρως το έντυπο βιβλίο, θα χαθούν οριστικά επαγγέλματα όπως αυτό του βιβλιοπώλη ή του τυπογράφου; Κατ' αρχάς, πιστεύω ότι το ψηφιακό βιβλίο σίγουρα θα αποσπάσει μερίδιο από το έντυπο, αλλά δεν υπάρχει περίπτωση να το υποκαταστήσει. Βέβαια, έτσι κι αλλιώς βρισκόμαστε ενώπιον μιας τεχνολογικής επανάστασης η οποία συμπαρασύρει και εμάς και μας προκαλεί να αναθεωρήσουμε το επιχειρηματικό μας μοντέλο. Οι βιβλιοπώλες και οι τυπογράφοι καλούνται να ευθυγραμμιστούν με τις εξελίξεις, αλλά και των εκδοτών το μέλλον δεν προαλείφεται ευνοϊκό αν δεν αναθεωρήσουν τον τρόπο με τον οποίο σήμερα λειτουργούν. Το κλειδί βρίσκεται στην κατανόηση της αποστολής του εκδότη, η οποία ποτέ δεν αλλάζει: η επιλογή και ανάδειξη αξιόλογων συγγραφέων και κειμένων και η προώθησή τους στο αναγνωστικό κοινό.
Αργύρης Καστανιώτης: «Θα συμπληρώσει το βιβλίο, δεν θα το αντικαταστήσει»
…
Το ψηφιακό βιβλίο δεν είναι, δηλαδή, ανταγωνιστικό ως προς το έντυπο; Θεωρώ ότι δεν έρχεται να το αντικαταστήσει, αλλά να το συμπληρώσει. Για παράδειγμα, σ' εμάς τους εκδότες δίνει την ευκαιρία να ξαναζωντανέψουμε παλαιότερους τίτλους που έκλεισαν τον εμπορικό τους κύκλο και δεν μπαίνουν ξανά στα ράφια των βιβλιοπωλείων. Οπότε ξαφνικά αυτοί οι τίτλοι θα γίνουν ξανά εμπορικά διαθέσιμοι για όποιον θέλει να τους διαβάσει. Επίσης, βιβλία και ανθολογίες ποίησης που θεωρούνταν οικονομικά ασύμφορα, ξαφνικά γίνονται βιώσιμα διότι εκμηδενίζεται το κόστος διαχείρισης και παραγωγής. Ενας λάτρης της λογοτεχνίας, όμως, θα προτιμήσει την τυπωμένη έκδοση.
Θα βρίσκει όμως στην αγορά το βιβλίο, από τη στιγμή που θα μπορεί να το «κατεβάσει» οποιαδήποτε στιγμή και από οπουδήποτε; Θα βρεθούν λύσεις ώστε η τυπογραφία να γίνει συμβατή με την ψηφιακή τεχνολογία, όπως για παράδειγμα η espresso-book machine, η τυπογραφική μηχανή της εταιρείας On demand books που μπορεί να τυπώσει γρήγορα και φθηνά ένα αντίτυπο από το ψηφιακό του αρχείο. Πρόσφατα, μάλιστα, η Google ήρθε σε συμφωνία με την εν λόγω εταιρεία ώστε η δεύτερη να μπορεί να εκτυπώσει ανά πάσα στιγμή όλα τα public domain βιβλία -δημόσιας ιδιοκτησίας βιβλία- που βρίσκονται ψηφιοποιημένα στη βιβλιοθήκη Google Books. Eν ολίγοις, αγοράζοντας μια τέτοια μηχανή, ένα βιβλιοπωλείο ξαφνικά θα είχε πάρα πολλά αντίτυπα διαθέσιμα προς πώληση.
…
Ηλίας Λιβάνης: «Εγκυκλοπαίδειες και λεξικα τα πρώτα θύματα»
Για ποιο λόγο; Η έως τώρα εμπειρία μου δείχνει ότι, για παράδειγμα, πλέον δεν εκδίδονται εγκυκλοπαίδειες και λεξικά - ή παράγονται πολύ λιγότερα συγκριτικά με το παρελθόν. Τι σημαίνει λοιπόν αυτό; Οτι επιστημονικά συγγράμματα και βιβλία γνώσης αρχίζουν σταδιακά να «φεύγουν» από το έντυπο. Αλλωστε, ένας αναλυτής, ένας επιστήμονας, ένας φοιτητής μπορεί πολύ εύκολα να έχει πρόσβαση μέσω ίντερνετ σε έναν τεράστιο πλούτο γνώσης. Κάτι που λειτουργεί αρνητικά ως προς το τυπωμένο βιβλίο.
Τι προβλέπετε για άλλες κατηγορίες, όπως το μυθιστόρημα; Οτι οποιαδήποτε εξέλιξη θα αργήσει και, προσωπικά, εύχομαι να μην πεθάνει ποτέ το βιβλίο όπως το ξέραμε μέχρι σήμερα. Πολλά, βέβαια, θα εξαρτηθούν από τις δυνατότητες των e-reader και αν αυτά θα αλλάξουν καθολικά τον τρόπο ανάγνωσης - έτσι ώστε, π.χ., να μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει μια τέτοια συσκευή στην παραλία.
Πιστεύετε ότι η τεχνολογία θα καταφέρει τελικά να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο διαβάζουμε; Καθώς στην αγορά των e-reader έχουν μπει εταιρείες-κολοσσοί, νομίζω πως κάποια στιγμή θα κυκλοφορήσει ένα μηχάνημα το οποίο δεν θα έχει να ζηλέψει σε καλαισθησία το τυπωμένο βιβλίο. Σε αυτή την περίπτωση, θα μιλάμε πια για το τέλος της έντυπης μορφής. Κατά τη γνώμη μου, η εποχή του Γουτεμβέργιου τέλειωσε.
Πηγή: Περιοδικό «Κ»
Έκθεση Λυκείου: Θεωρία, Ασκήσεις, Θεματικές ενότητες, Διαγωνίσματα, Επανάληψη, Θέματα Πανελλαδικών Εξετάσεων Αυτή η σελίδα εξυπηρετεί καθαρά διδακτικές ανάγκες
θέματα
- Α ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ-ΣΧΟΛΙΑ (196)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΑΡΘΡΟ (σελ. 166 του σχολ. βιβλ.) (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΔΟΚΙΜΙΟ (σελ. 109 του σχολ. βιβλ.) (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΕΠΙΦΥΛΛΙΔΑ (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΟΜΙΛΙΑ - ΕΙΣΗΓΗΣΗ (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΙΞΗ (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΕΙΔΩΝ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ (3)
- Α1 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΠΕΙΘΩ) (σελ. 11-46 του σχολ. βιβλ.) (6)
- Α2 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ-ΣΥΝΟΧΗ) (3)
- Α3 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΓΛΩΣΣΑ-ΥΦΟΣ) (1)
- Α4 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΟΡΓΑΝΩΣΗ-ΔΟΚΙΜΙΟ) (σελ. 109 του σχολ. βιβλ.) (1)
- Α5 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΤΕΧΝΙΚΕΣ) (1)
- Α6 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΛΕΞΙΛΟΓΙΚΕΣ) (1)
- Α7 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΣΥΝΤΑΞΗ) (1)
- αθλητισμός(σελ. 167 του σχολ. βιβλ.) (21)
- αλτρουισμός(σελ. 161 του σχολ. βιβλ.) (9)
- ΑΜΕΑ άτομα με ειδικές ανάγκες (9)
- Ανακύκλωση (σελ. 41 του σχολ. βιβλ.) (6)
- Ανθρωπική αρχή (2)
- ανθρώπινα δικαιώματα(σελ. 39 του σχολ. βιβλ.) (14)
- ανθρωπισμός (σελ. 240 του σχολ. βιβλίου) (3)
- βία και εγκληματικότητα (18)
- βιβλίο (13)
- Γέλιο (2)
- γλώσσα (σελ.220 του σχολ. βιβλ.) (21)
- Δημοκρατία (4)
- διαδίκτυο(σελ. 194 του σχολ. βιβλ.) (42)
- διάλογος (5)
- διαφήμιση (σελ. 50 του σχολ. βιβλ.) (19)
- εθελοντισμός (σελ. 162 του σχολ. βιβλ.) (11)
- εθνικισμός (σελ. 241 του σχολ. βιβλ.) (10)
- Εξαρτήσεις (4)
- επιστημονική πρόοδος (σελ. 99 του σχολ. βιβλ.) (14)
- εργασία (θεματικοί κύκλοι) (13)
- ευθανασία (σελ. 175 του σχολ. βιβλ.) (9)
- Ευνοιοκρατία (3)
- ευρώπη (σελ. 72 του σχολ. βιβλ.) (4)
- ηθική (θεματικοί κύκλοι) (7)
- Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές (11)
- θανατική ποινή (σελ.84 του σχολ. βιβλ.) (7)
- Θρησκεία (1)
- κάπνισμα (4)
- Καταλήψεις ( σελ. 175 του σχολ. βιβλίου ) (2)
- καταναλωτισμός (σελ.121 του σχολ. βιβλ.) (6)
- κινητό τηλέφωνο (10)
- Κλωνοποίηση (σελ. 178 του σχολ. βιβλ.) (5)
- κοινωνικός κομφορμισμός (4)
- Κριτική (2)
- λαϊκότητα και λαϊκισμός (σελ.176 του σχολ. βιβλ.) (8)
- Μ.Μ.Ε (θεματικοί κύκλοι) (11)
- μαζοποίηση (σελ.115 του σχολ. βιβλ.) (9)
- μεσσιανισμός (σελ.250 του σχολ. βιβλ.) (5)
- μνημεία (σελ.133 του σχολ. βιβλ.) (23)
- οικογένεια (σελ. 203 του σχολ. βιβλ.) (5)
- οικονομία (3)
- οικονομική κρίση (1)
- παγκοσμιοποίηση (σελ. 72 του σχολ. βιβλ.) (5)
- παιδεία (σελ. 24 του σχολ. βιβλ.) (68)
- Παραδεγμένα ( σελ. 155 του σχολικού βιβλ. ) (1)
- παράδοση (θεματικοί κύκλοι) (11)
- περιβάλλον (σελ. 41 του σχολ. βιβλ.) (36)
- Πνευματικοί άνθρωποι (σελ 117 του σχολ. βιβλ.) (10)
- πόλεμος και ειρήνη (σελ. 81 του σχολ. βιβλ.) (9)
- Πολιτικός λόγος (σελ.68 του σχολ. βιβλίου) (4)
- προπαγάνδα (σελ. 78 του σχολ. βιβλ.) (9)
- Πυρηνική ενέργεια (10)
- ρατσισμός (σελ. 78 του σχολ. βιβλ.) (26)
- ρόλος του επιστήμονα (σελ. 99 του σχολ. βιβλ.) (4)
- σεβασμός (6)
- στερεότυπα (σελ. 78 του σχολ. βιβλ.) (15)
- σύγχρονες αντιφάσεις (θεματικοί κύκλοι ) (22)
- τέχνη (θεματικοί κύκλοι ) (16)
- Τεχνολογία (12)
- τουρισμός (σελ.133 του σχολ. βιβλ.) (3)
- τροχαία ατυχήματα (σελ.34 του σχολ. βιβλ.) (16)
- υγεία (3)
- φεμινισμός (6)
- φυσιολογικό-δημιουργικό-παθολογικό άγχος (5)
- χρόνος (διαχείριση) (2)
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
1. Να σχολιάσετε τη γλώσσα του κειμένου. Απάντηση Εξετάζουμε: - αν είναι κυριολεκτική, μεταφορική, ποιητική - τη σαφήνεια και τη...
-
(σελ. 68 - 69 και 76 του σχολικού βιβλίου) Στο μαθητή μου Γιώργο Π. που εντόπισε την παράλειψη 1. Λογική επιχειρηματολογία. 2. Έντονη συνα...
-
Τα video που ακολουθούν μπορούν να βοηθήσουν τους μαθητές να κάνουν μια πολύ καλή επανάληψη με έναν "ασυνήθιστο" για τα ελληνικά δ...
-
1. Με ποιον τρόπο έχει αναπτυχθεί η παράγραφος; Απάντηση v Ορισμός (πρέπει να αναφέρουμε την έννοια της οποίας δίνεται ο ορισμός. Σ...
-
1.Με ποια μέσα ο συγγραφέας γίνεται σαφής, κάνει ζωντανό το λόγο του και επικοινωνεί με τον αναγνώστη; Απάντηση Συνηθέστερα μέσα είναι: το...
-
-Βλέπε και το σχολ. βιβλίο Έκφραση Έκθεση Γ΄ Λυκείου σελ.166 και 171- (Αποσπάσματα από δουλειά του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισ...
-
-Καλό είναι να γνωρίζουμε και τις δύο όψεις του νομίσματος- (αποσπάσματα από κείμενο που αλίευσα από το Physics 4 u ) Εισαγωγή Με ...
-
(Αποσπάσματα από δουλειά του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου) Η επιστολή είναι γραπτός λόγος που χρησιμοποιούμε, για να επικοιν...
-
[...] Όσον αφορά τώρα την κοινωνική προσαρμογή, την ένταξη του ατόμου στην κοινωνία, την οποία λέμε και αλλιώς κοινωνικοποίηση, πρέπει ν...
-
Μου έστειλαν με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο τα δυο κείμενα , το πρώτο της Ακαδημίας Αθηνών και το δεύτερο από το οποίο (χάριν συντομίας) σταχ...