Έκθεση Λυκείου: Θεωρία, Ασκήσεις, Θεματικές ενότητες, Διαγωνίσματα, Επανάληψη, Θέματα Πανελλαδικών Εξετάσεων Αυτή η σελίδα εξυπηρετεί καθαρά διδακτικές ανάγκες
Κυριακή, Νοεμβρίου 08, 2009
Οι πλούσιοι εξελίσσονται σε… ξεχωριστό ανθρώπινο είδος!
05-11-2009
Σύμφωνα με Αμερικανό επιστήμονα
Η ελίτ του πλούτου μπορεί να εξελιχτεί σταδιακά σε ένα… τελείως ξεχωριστό ανθρώπινο είδος, χάρη στην αξιοποίηση των εξελίξεων που σημειώνονται σήμερα με ραγδαία ταχύτητα στη βιοτεχνολογία και τη ρομποτική. Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει ο Αμερικανός μελλοντολόγος Πολ Σάφο, «αγαπημένο παιδί» της Σίλικον Βάλεϊ στην Καλιφόρνια, της περιοχής-ατμομηχανής του παγκόσμιου τεχνολογικού πολιτισμού.
Οι πολύ πλούσιοι, εκμεταλλευόμενοι τις πιο προχωρημένες τεχνολογικές εξελίξεις, μπορεί να μετατραπούν σε κυβερνο-ανθρώπους (cyborgs). Στο μέλλον, οι άνθρωποι –και ακόμη περισσότερο οι πλούσιοι– θα μπορούν να αναπτύσσουν τα δικά τους σωματικά όργανα για αντικατάσταση των προβληματικών, να παίρνουν φάρμακα «κομμένα και ραμμένα» στα μέτρα τους και στις ανάγκες του κάθε ενός και, χάρη στη γενετική, να αποφεύγουν τις κληρονομικές ασθένειες ή και να βελτιώνουν τα γονίδιά τους. Αυτά πιστεύει, σύμφωνα με τους «Τάιμς του Λονδίνου», ο Σάφο, ο κατ' εξοχήν άνθρωπος στον οποίο προσφεύγουν οι πάντες για να πάρουν μια εκτίμηση αναφορικά με το πώς θα επηρεάσει η τεχνολογία την κοινωνία στο μέλλον.
Ο μελλοντολόγος –πρώην διευθυντής του Ινστιτούτου του Μέλλοντος και νυν καθηγητής στο πανεπιστήμιο του Στάνφορντ, καθώς επίσης σύμβουλος του Φόρουμ του Νταβός και πολλών μεγάλων εταιριών– προβλέπει έναν κόσμο που θα αποτελεί ένα αμάλγαμα τεχνολογίας και βιολογίας. Αν και αυτή η αλλαγή θα πάρει δεκαετίες για να υλοποιηθεί και να πάρει σάρκα και οστά, πολύ πιο σύντομα θα έχει φτάσει η ώρα των ρομπότ, τα οποία θα γίνουν πανταχού παρόντα, κάνοντας τις αγγαρείες και τις βαριές δουλειές, ενώ τα αυτοκίνητα-ρομπότ θα κυκλοφορούν… μόνα τους, απαλλάσσοντας τους ανθρώπους από το βάσανο της οδήγησης.
Ο Σάφο προειδοποιεί ότι οι όποιες δραματικές βελτιώσεις συμβούν στο μέλλον, θα αποτελέσουν «κοινωνικό δυναμίτη», καθώς θα είναι διαθέσιμες μόνο για τους πλούσιους, πράγμα που θα οδηγήσει σταδιακά όχι μόνο σε ένα νέο ταξικό χάσμα, αλλά θα έχει και εξελικτικές συνέπειες, με τους σούπερ-πλούσιους να μετατρέπονται σε ένα νέο ξεχωριστό είδος ανθρώπων, αφήνοντας πίσω τους, ταξικά και εξελικτικά, τους φτωχούς. Για τη μεσαία τάξη, πάντως, η κατάσταση παραμένει ασαφής. Όπως εκτιμά, είναι πολύ πιθανό ότι στο μέλλον οι πλούσιοι θα ζουν κατά μέσο όρο 20 χρόνια περισσότερα από τους φτωχούς, έχοντας τη δυνατότητα να κληρονομήσουν συγκριτικά ακόμα περισσότερα πλεονεκτήματα στα παιδιά τους, διευρύνοντας έτσι συνεχώς την «ψαλίδα» με τις κατώτερες τάξεις.
Σύμφωνα με τον Σάφο, ανέκαθεν οι άνθρωποι εφεύρισκαν νέες τεχνολογίες, τις οποίες στη συνέχεια χρησιμοποιούσαν για να επανεφεύρουν τον εαυτό τους. Κάθε 30 χρόνια περίπου, ένα τεχνολογικό κύμα σαρώνει την ανθρωπότητα. Στην αρχή του 20ου αιώνα ήταν η χημεία, μετά η φυσική και η ατομική βόμβα και η ατομική ενέργεια. Στη δεκαετία του ΄50 ήταν οι πύραυλοι και η ηλεκτρονική (τρανζίστορ), του ΄80 οι υπολογιστές και το διαδίκτυο και τώρα η γενετική και η βιοτεχνολογία.
Όπως εκτιμά, η άνοδος της βιολογίας θα αλλάξει δραστικά τον τρόπο που οι άνθρωποι βλέπουν τον κόσμο και σκέφτονται γι' αυτόν, επηρεάζοντας ακόμα και το λεξιλόγιό μας (π.χ. οι υπολογιστές ήδη περιγράφονται ως «οργανισμοί» και οι εταιρίες ως «οικολογίες». Ο Σάφο προβλέπει ότι οι επιπτώσεις αυτών των εξελίξεων στο περιβάλλον, την οικονομία και την κοινωνία θα προκαλέσουν διεθνή αναταραχή, υποβάθμιση του ρόλου του έθνους-κράτους και μια διαρκή σύγκρουση ανάμεσα δύο βασικά «στρατόπεδα»: τους απαισιόδοξους (που τάσσονται υπέρ του ελέγχου της τεχνολογίας και της επιστροφής σε ένα πιο ανθρώπινο παρελθόν) και τους αισιόδοξους τεχνοκράτες-μηχανικούς (που τάσσονται υπέρ της συνεχούς τεχνολογικής προόδου). Ο ίδιος διευκρίνισε ότι υποστηρίζει μια ενδιάμεση λύση, που θα συμβιβάζει αυτές τις δύο αντιμαχόμενες παρατάξεις.
Οι απόψεις αυτές έρχονται να προστεθούν σε εκείνες ενός άλλου διάσημου Αμερικανού μελλοντολόγου, του Ρέι Κουρτσβάιλ, ο οποίος πρόσφατα δήλωσε ότι μέσα σε 20 χρόνια το πολύ οι άνθρωποι θα έχουν πετύχει την… αθανασία!
Πηγή : agelioforos.gr
Το αποθησαύρισα από τη σελίδα της ΑΒ : http://www.alfavita.gr/worldnews/des.php?id=829
θέματα
- Α ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ-ΣΧΟΛΙΑ (196)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΑΡΘΡΟ (σελ. 166 του σχολ. βιβλ.) (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΔΟΚΙΜΙΟ (σελ. 109 του σχολ. βιβλ.) (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΕΠΙΦΥΛΛΙΔΑ (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΟΜΙΛΙΑ - ΕΙΣΗΓΗΣΗ (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΙΞΗ (1)
- Α ΘΕΩΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΕΙΔΩΝ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ (3)
- Α1 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΠΕΙΘΩ) (σελ. 11-46 του σχολ. βιβλ.) (6)
- Α2 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ-ΣΥΝΟΧΗ) (3)
- Α3 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΓΛΩΣΣΑ-ΥΦΟΣ) (1)
- Α4 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΟΡΓΑΝΩΣΗ-ΔΟΚΙΜΙΟ) (σελ. 109 του σχολ. βιβλ.) (1)
- Α5 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΤΕΧΝΙΚΕΣ) (1)
- Α6 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΛΕΞΙΛΟΓΙΚΕΣ) (1)
- Α7 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΣΥΝΤΑΞΗ) (1)
- αθλητισμός(σελ. 167 του σχολ. βιβλ.) (21)
- αλτρουισμός(σελ. 161 του σχολ. βιβλ.) (9)
- ΑΜΕΑ άτομα με ειδικές ανάγκες (9)
- Ανακύκλωση (σελ. 41 του σχολ. βιβλ.) (6)
- Ανθρωπική αρχή (2)
- ανθρώπινα δικαιώματα(σελ. 39 του σχολ. βιβλ.) (14)
- ανθρωπισμός (σελ. 240 του σχολ. βιβλίου) (3)
- βία και εγκληματικότητα (18)
- βιβλίο (13)
- Γέλιο (2)
- γλώσσα (σελ.220 του σχολ. βιβλ.) (21)
- Δημοκρατία (4)
- διαδίκτυο(σελ. 194 του σχολ. βιβλ.) (42)
- διάλογος (5)
- διαφήμιση (σελ. 50 του σχολ. βιβλ.) (19)
- εθελοντισμός (σελ. 162 του σχολ. βιβλ.) (11)
- εθνικισμός (σελ. 241 του σχολ. βιβλ.) (10)
- Εξαρτήσεις (4)
- επιστημονική πρόοδος (σελ. 99 του σχολ. βιβλ.) (14)
- εργασία (θεματικοί κύκλοι) (13)
- ευθανασία (σελ. 175 του σχολ. βιβλ.) (9)
- Ευνοιοκρατία (3)
- ευρώπη (σελ. 72 του σχολ. βιβλ.) (4)
- ηθική (θεματικοί κύκλοι) (7)
- Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές (11)
- θανατική ποινή (σελ.84 του σχολ. βιβλ.) (7)
- Θρησκεία (1)
- κάπνισμα (4)
- Καταλήψεις ( σελ. 175 του σχολ. βιβλίου ) (2)
- καταναλωτισμός (σελ.121 του σχολ. βιβλ.) (6)
- κινητό τηλέφωνο (10)
- Κλωνοποίηση (σελ. 178 του σχολ. βιβλ.) (5)
- κοινωνικός κομφορμισμός (4)
- Κριτική (2)
- λαϊκότητα και λαϊκισμός (σελ.176 του σχολ. βιβλ.) (8)
- Μ.Μ.Ε (θεματικοί κύκλοι) (11)
- μαζοποίηση (σελ.115 του σχολ. βιβλ.) (9)
- μεσσιανισμός (σελ.250 του σχολ. βιβλ.) (5)
- μνημεία (σελ.133 του σχολ. βιβλ.) (23)
- οικογένεια (σελ. 203 του σχολ. βιβλ.) (5)
- οικονομία (3)
- οικονομική κρίση (1)
- παγκοσμιοποίηση (σελ. 72 του σχολ. βιβλ.) (5)
- παιδεία (σελ. 24 του σχολ. βιβλ.) (68)
- Παραδεγμένα ( σελ. 155 του σχολικού βιβλ. ) (1)
- παράδοση (θεματικοί κύκλοι) (11)
- περιβάλλον (σελ. 41 του σχολ. βιβλ.) (36)
- Πνευματικοί άνθρωποι (σελ 117 του σχολ. βιβλ.) (10)
- πόλεμος και ειρήνη (σελ. 81 του σχολ. βιβλ.) (9)
- Πολιτικός λόγος (σελ.68 του σχολ. βιβλίου) (4)
- προπαγάνδα (σελ. 78 του σχολ. βιβλ.) (9)
- Πυρηνική ενέργεια (10)
- ρατσισμός (σελ. 78 του σχολ. βιβλ.) (26)
- ρόλος του επιστήμονα (σελ. 99 του σχολ. βιβλ.) (4)
- σεβασμός (6)
- στερεότυπα (σελ. 78 του σχολ. βιβλ.) (15)
- σύγχρονες αντιφάσεις (θεματικοί κύκλοι ) (22)
- τέχνη (θεματικοί κύκλοι ) (16)
- Τεχνολογία (12)
- τουρισμός (σελ.133 του σχολ. βιβλ.) (3)
- τροχαία ατυχήματα (σελ.34 του σχολ. βιβλ.) (16)
- υγεία (3)
- φεμινισμός (6)
- φυσιολογικό-δημιουργικό-παθολογικό άγχος (5)
- χρόνος (διαχείριση) (2)
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
1. Να σχολιάσετε τη γλώσσα του κειμένου. Απάντηση Εξετάζουμε: - αν είναι κυριολεκτική, μεταφορική, ποιητική - τη σαφήνεια και τη...
-
(σελ. 68 - 69 και 76 του σχολικού βιβλίου) Στο μαθητή μου Γιώργο Π. που εντόπισε την παράλειψη 1. Λογική επιχειρηματολογία. 2. Έντονη συνα...
-
1.Με ποια μέσα ο συγγραφέας γίνεται σαφής, κάνει ζωντανό το λόγο του και επικοινωνεί με τον αναγνώστη; Απάντηση Συνηθέστερα μέσα είναι: το...
-
1. Με ποιον τρόπο έχει αναπτυχθεί η παράγραφος; Απάντηση v Ορισμός (πρέπει να αναφέρουμε την έννοια της οποίας δίνεται ο ορισμός. Σ...
-
(Αποσπάσματα από δουλειά του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου) Η επιστολή είναι γραπτός λόγος που χρησιμοποιούμε, για να επικοιν...
-
(σελ.84 και 188 του σχολικού βιβλίου) Στο μαθητή μου Γιώργο Π. που εντόπισε την παράλειψη 1.Ο επιστημονικός λόγος είναι λόγος περι...
-
1. Αν έπρεπε να χωρίσετε την παράγραφο σε δύο μικρότερες σε ποιο σημείο θα τη χωρί ζατε και γιατί ; Απάντηση Οδηγός ...
-
(Αποσπάσματα από δουλειά του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου) ΟΜΙΛΙΑ Το εν λόγω κειμενικό είδος απαιτεί από την πλευρά το...
-
-Βλέπε και το σχολ. βιβλίο Έκφραση Έκθεση Γ΄ Λυκείου σελ.166 και 171- (Αποσπάσματα από δουλειά του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισ...
-
Μου έστειλαν με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο τα δυο κείμενα , το πρώτο της Ακαδημίας Αθηνών και το δεύτερο από το οποίο (χάριν συντομίας) σταχ...