Παρασκευή, Ιουνίου 03, 2011

Εκπαίδευση: Ιδανικός δάσκαλος, η σωστή μέθοδος


( Η είδηση είναι από τον τύπο. Ναι, η σωστή μέθοδος μετράει αλλά τελευταία όλο και πιο συστηματικά ξεχνούμε ουσιαστικά  πράγματα. Όπως το δόσιμο της ψυχής, που είναι απαραίτητη στη διαδικασία της μάθησης. Ψυχή από όλους:δασκάλους και μαθητές.)

Η μέθοδος διδασκαλίας -και όχι ο διδάσκων- είναι αυτό που μετράει στην εκπαίδευση.


Ποιος είναι ο ιδανικός δάσκαλος δύσκολου μαθήματος Φυσικής σε 250 φοιτητές; Ο έμπειρος βετεράνος καθηγητής ή ο νέος μεταπτυχιακός φοιτητής που αλληλεπιδρά με τους φοιτητές μέσω συσκευών υψηλής τεχνολογίας;
Σύμφωνα με νέα μελέτη του νομπελίστα Φυσικού Καρλ Βίμαν η μέθοδος διδασκαλίας είναι σημαντικότερη από το ποιος διδάσκει. Ο δρ. Βίμαν διαπίστωσε ότι Καναδοί φοιτητές έμαθαν πολλά περισσότερα από βοηθούς καθηγητών που αξιοποίησαν διαδραστικές μεθόδους, παρά από βετεράνο καθηγητή που παρέδωσε κλασσικό μάθημα.
Η διαδραστική μέθοδος δεν περιείχε καθόλου παράδοση, χρησιμοποιώντας αντίθετα συζητήσεις σε μικρές ομάδες, γρήγορα τεστ στην τάξη και η χρήση συσκευών υψηλής τεχνολογίας βοήθησαν τους φοιτητές της ομάδας αυτής να κατανοήσουν καλύτερα το δύσκολο μάθημα.
Ο δρ. Βίμαν τόνισε ότι η επιτυχία της χρήσης καινοτόμων εκπαιδευτικών μεθόδων δεν αφορά μόνο τα μαθήματα θετικής κατεύθυνσης, αλλά και τις ανθρωπιστικές επιστήμες. Η δημοσίευση της μελέτης έγινε στην επιστημονική επιθεώρηση Science.

www.kathimerini.gr με στοιχεία από AP








θέματα

Δημοφιλείς αναρτήσεις